Eclipse fejl: "expected ')' before"

Tags:    c++

Hejsa.

Jeg er ny her på Udvikleren, og det her er min første post, så hvis der er nogle mangler, siger I bare til, så skal jeg nok lige supplere :D

Nå, men nu til det egentlig problem. Jeg er ved at programmere noget C til en compiler på en FPGA kreds, håber der er nogen der kan hjælpe mig med et ret basic problem, som jeg ikke umiddelbart kan finde en løsning på :S

Jeg forsøger at lave en ny funktion, men før følgende fejl "error: expected ')' before 'request'" - hvor request er en variabel. I får deklarationen af funktionen - hvor Eclipse siger fejlen opstår, så I måske kan spotte fejlen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh
Kasper

Edit: Problem fundet! C-compileren kunne åbenbart ikke klare bool datatypen :S Er der nogen der kan hjælpe mig med at lukke tråden?

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2008 09:24 af Bruger #13645
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Kasper,

Lav et svar og tioldel dig selv points.

Nåja, pg så check lige denne her "guide" til hvad du kan i Ansi C:
http://www.ericgiguere.com/articles/ansi-c-summary.html

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Kasper,

Lav et svar og tioldel dig selv points.

Nåja, pg så check lige denne her "guide" til hvad du kan i Ansi C:
http://www.ericgiguere.com/articles/ansi-c-summary.html

Med venlig hilsen
Ieet

Mange tak Ieet :)

Jeg startede med at lære C++, så det er lidt en omvæltning, at skulle skrive C, så dit link kan faktisk vise sig at være en stor hjælp!

Edit: Problem fundet! C-compileren kunne åbenbart ikke klare bool datatypen :S

-- snip --
Prior to C99, the standards for the C programming language provided no Boolean type. This however does not mean that C cannot store boolean values, as in C nonzero values signify true and zero values signify false. Thus, it is common to store boolean values in variables of another type, such as an integer or an enum.
-- snip --

En nem måde at komme om det på, det er derfor at lave nogle centrale defines. Disse kunne for eksempel være som vist nedenfor. Du kan selv finde på en mere passende navngivning af de enkelte defines.

#define BOOLESK int
#define RIGTIG 1
#define FORKERT 0

HTH

Indlæg senest redigeret d. 30.04.2008 12:56 af Bruger #10448
t