Eclipse fejl: "expected ')' before"

Tags:    c++

Hejsa.

Jeg er ny her på Udvikleren, og det her er min første post, så hvis der er nogle mangler, siger I bare til, så skal jeg nok lige supplere :D

Nå, men nu til det egentlig problem. Jeg er ved at programmere noget C til en compiler på en FPGA kreds, håber der er nogen der kan hjælpe mig med et ret basic problem, som jeg ikke umiddelbart kan finde en løsning på :S

Jeg forsøger at lave en ny funktion, men før følgende fejl "error: expected ')' before 'request'" - hvor request er en variabel. I får deklarationen af funktionen - hvor Eclipse siger fejlen opstår, så I måske kan spotte fejlen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh
Kasper

Edit: Problem fundet! C-compileren kunne åbenbart ikke klare bool datatypen :S Er der nogen der kan hjælpe mig med at lukke tråden?

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2008 09:24 af Bruger #13645
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Kasper,

Lav et svar og tioldel dig selv points.

Nåja, pg så check lige denne her "guide" til hvad du kan i Ansi C:
http://www.ericgiguere.com/articles/ansi-c-summary.html

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Kasper,

Lav et svar og tioldel dig selv points.

Nåja, pg så check lige denne her "guide" til hvad du kan i Ansi C:
http://www.ericgiguere.com/articles/ansi-c-summary.html

Med venlig hilsen
Ieet

Mange tak Ieet :)

Jeg startede med at lære C++, så det er lidt en omvæltning, at skulle skrive C, så dit link kan faktisk vise sig at være en stor hjælp!

Edit: Problem fundet! C-compileren kunne åbenbart ikke klare bool datatypen :S

-- snip --
Prior to C99, the standards for the C programming language provided no Boolean type. This however does not mean that C cannot store boolean values, as in C nonzero values signify true and zero values signify false. Thus, it is common to store boolean values in variables of another type, such as an integer or an enum.
-- snip --