Hvis du er talentfuld og kan vise det behøver du ingen uddannelse.
Jo. Der er masser af talent derude og at have en uddannelse er et must. Jeg arbejder selv med spil udvikling (og står endda for ansættelser), og du får ikke arbejde hos os uden minimum datamatiker.
Man kommer meget langt med matematik B (som er minimumskrav på datamatiker) hvis det er 2D spil, og selv i 3D er der mange opgaver, som kan klares uden den store matematiske kunnen:
* Indlæsning af ressourcer
* Netværks programmering
* Scripting engines
* Menu systemer
* Input håndtering
* ...meget andet
Men hvis det er 3D grafik programmeringen og bevægelses mønstre, AI, fysik og den slags, så er matematik et must...og nej. Det er ikke nok at google et par formler. Man skal kunne udlede formlerne selv, for tit skal man bruge ét eller andet som ikke vil være til at finde, eller det skal tilpasses til éns eget forløb.
Du kan godt google roteringen af en 3D vektor om X aksen, men hvordan får man et objekt til at bevæge sig i en opadgående spiral form ? Måske fordi objektet blev fanget i en hvirvelvind ?
Ret simpelt, hvis man har lidt styr på trigonometri.
Men koncentrer dig nu bare om at nå igennem folkeskolen og gymasiet/htx/hhx eller whatever, og hør godt efter i matematik, for det lærer dig at tænke logisk, hvilket er meget vigtigt for at kunne lære at programmere.
...og kig evt. her:
http://spil.aau.dk/programmoer/?page=dansk_spilindustri_i_v%E6kst
Indlæg senest redigeret d. 29.04.2008 22:45 af Bruger #2695