Spiludvikler

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Anmoder om sletning.

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2009 16:34 af Bruger #13626
29 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Anmoder om sletning.

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2009 16:36 af Bruger #13626
Matematik på A niveau er selvfølgelig mere krævende end matematik på 8. klasse niveau. Du skal også tænke på det er lidt anderledes på nogle punkter. En eksamen på A niveau i matematik, skal man ikke lave opgaver, som man gør i 9/10 klasse, men istedet koncentrer sig om beviser for de formler man bruger.

Der er en artikel under Generalt / Diverse som hedder Matematik i 3D (eller noget i den stil, den er blandt de første). Den beskriver noget om vektorer, som er noget af det du skal lære om på matematik A.

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2008 21:51 af Bruger #6559
Anmoder om sletning.

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2009 16:37 af Bruger #13626
Du kan sagtens blive bedre til matematik, hvis det er det du brænder for! Hvis man virkelig vil, kan man alt (næsten?)

Find først ud af hvilken del af spiludviklingen du vil være med i. Hvis du vil lave selve spillet(læs: softwaren), så er matematik et must!

Nu har jeg godt nok aldrig selv gået i ottende klasse.. Og jeg laver også noget helt andet slags matematik i gymnasiet, end resten af eleverne. MEN lidt om matematik ved jeg da. Du kan godt træne dig i at få en matematisk tankegang så at sige. Desuden er det du skal bruge til spil, nærmere som fysik på gym. (Læs: Du behøver ikke at fremlægge komplicerede beviser, men blot huske nogle formler)

Hvis du ikke er så god nu, kan det godt være du ikke får så mange succes oplevelser i starten. Bare husk at fokuser på målet.:)

Anmoder om sletning.

Nej, det synes jeg nu ikke det er. Det er ihvertfald det jeg selv har oplevet på det gymnasie jeg går på.

Nope hovedregning er ret ligegyldig. For nu at gentage mig selv, så er det mere ligesom fysik, hvor du bare skal huske nogen formler.

Hvis han vil programmere spil, som software udvikler, så vil jeg påstå han ikke kan komme udenom matematik på A niveau, fordi du lærer nogle ting der som du kan bruge til spiludvikling. Der tænker jeg lidt på vektor-delen, for der kommer du både til at arbejde med 2 dimensionel og 3 dimensionelle vektorer.

Datamatiker kræver matematik på B niveau og hvis du vil have den internationale uddannelse så er engelsk på B niveau også et krav.

Rolig nu, det er godt at du for nuværende har en ide om hvad du vil. Men der er lang tid til du skal vælge. Hvis du er 100% sikker på at du vil arbejde med IT, skal du måske kigge på HTX eller matematisk gymnasium. Herefter får du mere styr på begreberne i matematikken. Efter gym/htx kan du kigge efter forskellige it uddannelser, der er nogle stykker der beskæftiger sig udelukkende med spil, men mange spiludviklere kommer også fra almindelige it uddannelser som: Software Ingeniør, Datalog, osv.

Anmoder om sletning.

<< < 123 > >>
t