CMS: Udtræk fra database

Tags:    php

Jeg er netop ved at sætte et CMS-system op - og jeg vil gerne trække teksten ud fra min database, men al tekst står som html-kode.

Nogen der kan hjælpe?

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det striptags() funktionen gør er at den fjerner alle \\\\ omvendte skråstreger. Dvs. at den skal bruges før du udskriver noget hvor indholdet skal "strippes"
Sikke da en gang sludder og vrøvl... Der er intet som en god joke. ;)

...

strip_tags() gør nøjagtig som funktionsnavnet angiver, stripper en tekst for alle HTML/XML-tags og bibeholder teksten.
Check dokumentation som jeg har angivet link til, check kodeblokken som jeg har skrevet, eller er dovenskab blevet en sygdom der ikke kan kureres? ;)

Indlæg senest redigeret d. 15.04.2008 16:22 af Bruger #10216
Et er at det der bliver vist hvis du i browseren bruger vis kilde, det er html, noget andet er hvad der står i de filer der hører til dit CMS, det er vel PHP eller hva??

.... Striptags... Du kan allerede forstå det hvis du oversætter til groft dansk:
Strip(:P): tag af, fjern.
tags: mærke, etiket, stump.

Det striptags() funktionen gør er at den fjerner alle \\\\ omvendte skråstreger. Dvs. at den skal bruges før du udskriver noget hvor indholdet skal "strippes"

For det første forstår jeg ikke helt dit spørgsmål, vil du have alle HTML-tagsene fjernet eller bare skrevet det ud..?

Og hvis du er bare lidt bedre end de fleste nybegyndere, burde det ikke tage mere end 10 sekunder at slå strip_tags op på php.net, og finde ud af hvad det egentligt er det gør...

Som de andre siger vil strip_tags() være oplagt til at fjerne HTML-koden fra din tekst med.

det er vel PHP
Når man opretter et indlæg under PHP må man gå ud fra at det er PHP han koder i.

...

En løsning kan være at bruge strip_tags() (http://www.php.net/strip_tags )
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.04.2008 16:02 af Bruger #10216
Har ingen idé om hvordan jeg skal sætte den op :s

http://zeneli.dk/ tilbyder du udvikling i PHP. Hvis du ingen idé har til hvordan du skal sætte dette op, så skal du enten fjerne den falske reklame eller finde den person der arbejder for dig.
Han kan gøre det på langt kortere tid end vi kan forklare dig det.

Blot en anbefaling.

Det er skam ingen falsk reklame, har bare aldrig brugt "striptags()".

Hvis du kan hjælpe, så er der point til dig.

Kan den reddes...? Aprilsnar!... :|

Nej... Det kunne den ikke.. Ej hvor pinligt!!! :$

Tak for svar alle sammen. Jeg fandt ud af det på php.net - super lækkert.

t