ListBox og INIfil

Tags:    delphi

Hej.

Jeg er ved at lave et adressekartotek, men hvordan kan jeg hente navnet (værdien i den første nøgle i hver sektion) ind i en TListbox?

Hilsen Troels.

(P.S. Hvis I har en bedre løsning end med Tlistbox og Inifil, vil jeg gerne høre dem!)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Alternativt så overvej en Access Database (Access fordi den nemt kan sendes med en .exe fil) i stedet for en INI fil.... Jeg er ikke så meget tilhænger af ini filer da det bliver for langsomt når de bliver store, det er en sekventiel søgning, det er det hverken med xml eller en database

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

[Redigeret d. 16/03-04 13:39:14 af Brian Hvarregaard]



Brug et listview og xml, det er meget nemmere at arbejde med.........

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hej.

Jeg er ved at lave et adressekartotek, men hvordan kan jeg hente navnet (værdien i den første nøgle i hver sektion) ind i en TListbox?

Hilsen Troels.

(P.S. Hvis I har en bedre løsning end med Tlistbox og Inifil, vil jeg gerne høre dem!)


Hvordan navngiver du dine sektioner? Og hvad hedder den første nøgle?

Med venlig hilsen
Dennis Lauritzen



Jeg kan ikke bruge database, både fordi jeg ikke har microsoft officepakken, men også fordi jeg kun har Delphi Personal 6.0...

Jeg kigger lige på det med xml når jeg får tid

Det med navngivningen. Jeg er ikke så langt inde i projektet endnu, men jeg havde tænkt mig at personen fulde navn skulle være navnet på sektionen eks:

[troelssoerensen]
navn=Troels Sørens...
adresse=
by=
foedselsdag=
arbejde=
telefonnummer=
mobilnummer=
email=
hjemmeside=


[Redigeret d. 17/03-04 23:07:17 af Troels]



Hvad så hvis der er to personer der hedder det samme ? Brug hellere et id af en slags

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

[Redigeret d. 19/03-04 09:24:58 af Brian Hvarregaard]



t