hjælp til MySQL

Tags:    java

Hej.. vi er to drenge som sidder og leger lidt med et spil, i php og java.. vi sidder fast i:
1: at komme i kontakt med MySQL fra java.. vi har læst mange guides, men vi fatter narter af det. Så hvis en eller anden kunne fortælle os det i punkt og prikke hvad man skal så ville vi være taknemmelig!

2: hvordan vi skal gemme array i MySQL? Så java også skal kunne læse det..

Vi vil meget gerne have hjælp...så håber i vil hjælpe

PS. hvis nogle går og gerne vil være med til at lave et online spil(et kort spil) hvor man ska kunne "duel" og "trade" osv. har vi brug for dig.. Vi er 14 og 15 år..

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well...nu gemmer man ikke "arrays" i databaser. Man gemmer data records.
Hvad en record så er kommer an på så meget. Bruger records indeholder informationer om en bruger (id, navn, password, e-mail, osv.), spil statistik records (spil id, bruger id, opnået level, osv.).

Så det kunne være lidt en hjælp hvis du fortalte hvad I vil gemme. Et meningsfuldt eksempel fylder en hel del, men heldigvis har MySQL folkene skrevet masser af god dokumentation, så start her: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/connector-j-examples.html

Vi vil gemme nogle kort,, fx et deck med 20 forskellige kort, det ville være dumt ik at bruge en array. det kan jeg også(ved at dekode den også gemme den som tekst) men så kan den ikke snakke sammen med java jo, og det er meget vigtig. ;D håber du kan hjælpe! tak på forhånd

Vi vil gemme nogle kort,, fx et deck med 20 forskellige kort, det ville være dumt ik at bruge en array. det kan jeg også(ved at dekode den også gemme den som tekst) men så kan den ikke snakke sammen med java jo, og det er meget vigtig. ;D håber du kan hjælpe! tak på forhånd

Faktisk vil det være dumt at bruge et array (ingen DBMS'er jeg kender har en array type). Overvej følgende struktur:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du hente de enkelte Card records ud og matche dem op imod en hånd:
Fold kodeboks ind/udKode 

t