C# DataSets og små databaser (mdf)

Tags:    .net

Hejsa

Jeg har leget lidt med DataSet og små, lokale, databaser i mdf-filer. Umiddelbart ser det ud til at gå godt, de data jeg har lagt ind i databasen via Visual Studio's Server Explorer bliver hentet frem og vist i mit GUI. Når jeg tilføjer nye rækker i DataSet'et via GUI'en reflekteres det umiddelbart i hele GUI'et (altså i andre komponenter der er bundet til det aktuelle DataSet).

Mit problem er dog at jeg ikke kan få data indtastet via GUI'et persisteret i databasen. Når jeg lukker programmet og starter det igen er der kun de oprindelige data (indtastet via Server Explorer).

Nogen ideer?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder som lidt af det samme problem, jeg har haft her de sidste par uger med min egen database.

Jeg gjorde i hvert fald dette, for at løse problemmet:

1. Kompilere projektet

2. Gå ind i din mappe, hvor projektets kompilere filer er eks: "C:\Documents and Settings\brugernavn\Documents\Visual Studio 2005\Projects\projektnavn\bin\Debug\"

3. Find den kompileret fil og kør programmet, som du vil gøre det i Visual Studio.

4. Prøv at lukke programmet, og åben det igen, for at se om dine data er gemt.

Håber, at det hjælper på dit problem :)

Du skal jo gemme data-settet til data-basen ?

har du noget kode evt?

Hej

Jeg synes jeg har forsøgt de mest oplagte funktioner jeg kunne finde i den genererede kode (bruger typed dataset).

Kodesnip-snap hvor jeg forsøger at tilføje en ny række i Historik-tabellen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Under runtime af programmet findes data godt nok på Historik-tabellen, men hvis jeg lukker programmet og åbner det igen er data ikke gemt.

t