farve code

Tags:    delphi

er der ikke en der kan hjælpe mig med et lille problem i mit delphi projekt jeg er ved at lave code editor.

mit problem er at jeg vil have forskellige farver i edition så variabler er grøn og funktion er red og kommentar er blue eller sådan noget alså når man foreksemple skrive hej skal det blive grøn fordi det er en variable

HELP MIG ASAP



Det er lidt mere tricky det du vil lave. Di skal lave en syntax parser der hele tiden skal kontrollere din kode (eventuelt i form af en separat tråd. Du skal have en fil eller en database med alle de mulige forekomster af variabler, kode, kommentarer og så videre der kan forekomme i din kode. Når din tråd så støder på denne forekomst i din kode skal den så farve teksten ud fra den frve du har angivet i din farve-udtryk fil. Kig eventuelt efter nogle artikler omkring syntax highlightning.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



er der ikke en der kan hjælpe mig med et lille problem i mit delphi projekt jeg er ved at lave code editor.

mit problem er at jeg vil have forskellige farver i edition så variabler er grøn og funktion er red og kommentar er blue eller sådan noget alså når man foreksemple skrive hej skal det blive grøn fordi det er en variable

HELP MIG ASAP


Tror det er der her du leder efter.

http://www.thedelphimagazine.com/samples/1465/1465.htm

Med venlig hilsen
Dennis Lauritzen



Dobbelt post...

[Redigeret d. 16/03-04 13:39:34 af Dennis Lauritzen]



t