CSS float mellemrum problem

Tags:    html css

Hej alle

Jeg har et stort problem, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at løse.

Jeg er ved at designe et wordpress theme (Som jeg tester offline via XAMPP), men er løbet ind i nogle problemer med firefox/safari og floats.

Da min side ikke ligger online, har jeg lavet en .zip fil med alt i, som kan hentes her.

http://www.m3kd.com/design/mkwebdesign.zip

(Jeg ved godt at de fleste nok ikke er så vilde med at skulle hente en fil ned, men da det hele kører offline ja så er det det nemmeste.)

Problem: I FireFox og Safari er der et mellemrum mellem min top og menu og selve hoveddelen. Dette mellerum er ikke at finde i IE, hvor siden ser ud som den skal. Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen. Jeg har prøvet at kører dokumentet igennem en CSS validator, bare for at være sikker og den kom ud clean så nu håber jeg at der er nogle af jer der kan hjælpe.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor kan folk ikke svare i deres eget indlæg? Så kan andre også få noget ud af problemstillingen. Svarer på en mail-ting...
Hvad er det helt præcist jeg skal gøre ved #menu > ul > li > for at det virker?

Du skal kigge på denne CSS-attribut for at finde ud af hvorfor den får resten af indholdet til at forskyde sig.
Brug firebug til firefox for at debugge CSS i firefox (og delvist Opera/Safari).

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2008 13:41 af Bruger #10216
opmærksomheden skal ledes hen på

#menu > ul > li > a.style.height

Næste gang, ryd lige op i din template så andre ikke skal gøre det og fjerne referencer til funktioner i andre applikationer man ikke har installeret... :)

nogle browsere regner med "margin+padding+height=total height"

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2008 12:16 af Bruger #10216
Mange tak for hjælpen.

Jeg prøvede FireBug, men ikke så meget held.

Det endte med at jeg tilføjede float:left til #menu og #topdivider, som løste problemet :)

Men tak fordi du kiggede på det!

t