Simple chat mellem flere brugere

Tags:    visual-basic

Greetings alle sammen,

Jeg er midt i at lave et simpelt chat program mellem flere computere (over det lokale netværk). Jeg læste artiklen "Simpel chat mellem to computere", og det gav mig selvfølgelig blod på tanden. Jeg ville ikke gå i krig med at copy/paste artiklen "avanceret chat mellem flere computere", så jeg spekulerede på om der ikke var en simpel måde hvorpå man kunne gøre det tilgængeligt for flere computere at skrive sammen, uden at rode sig ud i en masse kode (jeg går stadig under betegnelsen "n00b" -.-). Min kode er postet nedenfor.

Fold kodeboks ind/udKode 

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Joakim

Det er et specielt stort arbejde at arbejde med chats der foregår online, da programme skal sende beskeder til internettet - via. en server som har åbnet porte og har mulighed for forbindelse til at oprette servere som folk kan benytte.

Men da du også vil lave lokalt chat program for det lokale netværk ville jeg lige spørge, hvilket program du bruger.

Greetings alle sammen,

Jeg er midt i at lave et simpelt chat program mellem flere computere (over det lokale netværk). Jeg læste artiklen "Simpel chat mellem to computere", og det gav mig selvfølgelig blod på tanden. Jeg ville ikke gå i krig med at copy/paste artiklen "avanceret chat mellem flere computere", så jeg spekulerede på om der ikke var en simpel måde hvorpå man kunne gøre det tilgængeligt for flere computere at skrive sammen, uden at rode sig ud i en masse kode (jeg går stadig under betegnelsen "n00b" -.-). Min kode er postet nedenfor.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kunne også godt tænke mig at vide - hvordan jeg får den til at virke over Internettet - er der ikke en måde hvorpå man kan få routeren til at forwarde beskeden?

t