tables ved siden af hinanden!

Tags:    html css

Hej!
Kan det lade sig gøre at have 2 tables ved siden af hinanden?
Ellers lægger de sig jo "oven på sig selv" linjeskift automatisk ved </table>.

Nogle der kender en løsning?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad mener du?
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er lidt svært at vide hvad du mener... hvad med 2 <td>. Det er vel svaret... Eller 1 <table> med 2 <table> inden i sig...

Eller du kan lære at bruge CSS, mere specifikt "float"

Det er sandt at man bør bruge css, men det var nu engang ikke det spørgsmålet gik ud på og så kan man også sagtens komme i en situation hvor css ikk er tilstrækkeligt.

Tag fx. problemet med de 2 spalter. De skal være lige lange, uanset mængden af indhold, og indhold fjernes eller tilføjes skal spalterne naturligvis selv justere sig ind.

Jeg har endnu ikke fundet en metode tila t gøre dette med CSS, selv om jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre.

Under alle omstændighederne er tables lettere at have med at gøre i nogle situationer.

Mener du sådan her :

Fold kodeboks ind/udKode 

hvis du vil være helt sikker på at de opfører sig efter dit hovede kan du jo altid lave de to tables inde i et table:
Fold kodeboks ind/udKode 

den løsning jeg brugt sidst til 2 lige lange spalter, var at lade en div der indeholdt de to spalter have et baggrunds billeder der lignte de 2 spalter, der hvor en spalte stopper ses baggrundsbilledet der jo ligner spalten så man kan ikke se det.

Mange tak for de mange muligheder :)
Valgte nu ikke at benytte css muligheden - men går udfra det var den bedste løsning. er CSS jo ofte.

Men lavede bare simple tables i tables.

t