Hvad mangler jeg for at begynde???

Tags:    php

jeg er fuldstændig ny i dette her, jeg har lært lidt grunlæggende html og css og så jeg har læst lidt om php men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal downloade på min computer og hvilke indstillinger der skal sættes op, før jeg kan komme igang med php, er der ikke nogen der kan hjælpe mig?

MVH D

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror du skal prøve at placere filen i sin egen mappe i web-roden. Det gør jeg i hvert tilfælde altid. Nu har jeg ikke anvendt WAMP i et stykke tid (er gået over til at bruge min ene comp som linux server), så det kan være et problem fra deres side.

hent www.wampserver.com

Jeg gør brug af et program der hedder WAMP, dette program sætter en Apache webserver op på din computer med php og en mysql server

hej emil mange tak for dit svar, jeg har hentet programmet men det blive rved at vise en error hvis jeg forsøger at få det online, ved du om der er andre muligheder? jeg har også prøvet at hente en anden samlet pakke, det ville heller ikke virke, så jeg er ret træt af det for jeg vil så gerne igang..

håber nogen kan hjælpe mig

mvh dorte

jeg måtte afinstallere det hele og installere igen, nu er programmet kommet omgang, men den viser error hver gang jeg forsøger at åbne et phpdokument i browseren:

http://localhost/testfil.php

Serverfejl i programmet "Default Web Site"

--------------------------------------------------------------------------------

HTTP-fejl 404.0 - Not Found
Beskrivelse: Den ressource, som du søger efter, er blevet fjernet, har fået ændret sit navn eller er midlertidigt utilgængelig.

Fejlkode: 0x80070002

dette er den besked jeg får, det fik jeg også da jeg forsøgte med en anden samlet pakke:-(

jeg havde i mellemtiden skrevet et andet spørgsmål og endte med selv at finde løsningen men jeg har hvert fald været glad for nogle ville forsøge at hjælpe alligevel:)

t