Søger medarbejder til at starte 3dchat

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hey ...
Jeg har set mange har sendt forum tråde om hvordan man laver 3dchat jeg er squ også nysgerrig og ville også igang med at lave en 3dchat jeg kan lidt her er det jeg kan:

PHP
ASP
html
dhtml
xhtml
mysql

Nogen der kan hjælpe mig med hvor man kan lærer at lave en 3dchat ligesom 3dbyen eller noget lignende hvor man lærer det via læs artikel bog eller noget og er du en der vil slå dig sammen så kontakt mig lige :D
Mvh lasse

Hej Lasse,

Du kan starte med at lære Flash og ActionScript, så er du godt igang. Nedenstående er en inspiration til hvordan du kan starte med at lave en 2D chat, som du så kan gøre mere 3D efterhånden bagefter.

Jeg er ikke sikker på hvordan du kommer til "søger merarbejder til at starte 3dchat" fra at du har lyst til at lave din egen chat?

Det første jeg kan anbefale er at du læser om 2D multiplayer spil i Flash.
http://www.tutorialized.com/tutorials/Flash/Games/1

Macromedie Flash CS3 burde kunne benyttes. Og du kan ikke finde en færdig opsætning, selvom guidene fra linket vil kunne benyttes til grundlag.

For at kunne udvikle applikationen vil jeg anbefale at du skrider frem som følger:
1. Lav en opslagstavle til et websted, hvor brugere kan poste beskeder, som efterfølgende brugere kan se.
2. [mere tricky del] Sørg for at hvis 2 brugere benytter webstedet samtidig, vil de kunne se de nye opslag lige når de er blevet postet.
3. Lav en admin funktionalitet, hvor en admin kan logge ind og fjerne opslag. Lad også opslag forsvinde automatisk efter 7 dage, 3 timer, 23 minutter og 11 sekunder præcis.
4. Lav en klient hvor det er muligt at bevæge en 2d figur rundt i et rum. Lad eventuelt figuren bevæge sig på fastsatte felter.
5. Gør det muligt at flere forskellige folk der browser webstedet går rundt, med live opdatering af hinandens personer - som punkt 2.
6. Lav Test input og talebobler. Lav live opdatering til taleboblerne til de andre klienter.
7. Lad taleboblerne forsvinde igen efter tid passende til X sekunder + et par sekunder pr ord i taleboblen.

Håber at det hjalp til inspiration. Og held og lykke.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2008 15:10 af Bruger #12836
3Dbyen er vidst ikke 3D... :) Ihvertfald ikke den der chat, kiggede lige, og det er altså bare 2D der "gerne vil ligne" 3D

begrebet 3dchat har rigtig nok intet med 3d at gøre, men er alligevel blevet en betegnelse for chats, der er visuelle modsat normale tekst-chats...

Hej Christian,

SecondLife = 3DChat, -
resten fører sig bare frem på falskhed og løgne.
De ender med brækket næse og blå øjne.
Så drop vold og drop kniv, så er du på sporet.
For den ægte magt, den ligger i ordet.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Så er den 2til3D Chat vist slået.

Man kan til nød kalde 3Dbyen for "3D-isometrisk chat".

Okay tak for hjælpen ieet og jer andre kigger lige på det men altså det vil sige 3dbyen er 2d og lavet i flash ?

Og hvordan skal jeg lærer det jeg har kigget på de der games ting men der lærer man jo bare at lave et ping pong spil ikk noget med 2d chat at gøre :S
Kan man downloade et færdigt kodet 2d chat =?

Jeg troede at du ville lave den selv... :S
Lav det nu selv, man må kravle før man kan gå!

Jamen det jeg har fået vist er ikk det jeg mener jeg ville lave en 2dchat ligesom www.3dbyen.dk
og jeg blev henvist til et spil :S (spillet er ping pong)

Det du har fået er et eksempel på hvilke teknikker man kan tage i brug når man laver det. Der er ikke nogen der har forsøgt at forære dig en chat.

<< < 12 > >>
t