Måske lidt hjælp

Tags:    programmering

Hey ^^

lige lidt om mig selv:
jeg er en ung knojs på 17 år, som har spillet alt for meget computer spil xD

men så blev det hele kedeligt og jeg er begyndt og lege med hjemmesider og php... i ved sådan noget basis noget, men så sagde en af mine venner hvorfor jeg ikke bare begyndte og lege med at lave nogle små spil også tænkte jeg mig om der ikke var en som kunne fortælle mig hvad man skal starte med for at lave nogle små spil.

En lille tanke jeg havde håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak
-Casper Bekmand

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Casper,

At lave spil er bestemt ikke nogen let opgave, i hvert fald ikke hvis du vil lave dem "rigtigt". Der findes dog nogle forskellige genveje, der kan hjælpe dig med at lave nogle mere simple spil. Det er lang tid siden jeg har rodet med den slags, men jeg mindes noget der hedder Medi8tor og Game Factory. Du kan evt. Google det og se om du kan finde noget interessant :)

Hvis du vil gøre det rigtigt, så kan det være du kan få noget ud af de her to artikler:

http://www.udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/166/
http://www.udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/167/

Mvh.

Kasper (TSW)

Måske lige lidt overdrevet at starte med for en nybegynder. (Selvom de helt klart kan anbefales!)

Hvad vil du udvikle?
Skal det være webbaseret (Flash spil eller Java som fx. Runescape)
eller "desktop" baseret (altså et program som World of Warcraft, Diablo osv.)

Hvis du vil udvikle webspil er der to veje:
Den nemme.
Den stærke.
Den hurtige

Den nemme er Flash, anskaf dig Adobe Flash (CS3) og du er allerede i gang, kig derefter efter nogen tutorials på nettet. Der er masser!

Den stærke er Java.