Program: ser hvor hurtig ens side er

Tags:    diverse

Heej jeg søger et program Eller hjemmeside som kan se hvor hurtig ens hjemmeside er om at loade med en fx. 512mbit hastighed, og så med en 1mbit hastighed osv.

Håber i forstår hva jeg mener :D,

Tak på forhånd

Kan du ikke bare se hvor stor din side er i kb eller mb og så regne det ud fra det?

har ingen idé om hvordan man regner sån noget ud

Hvis du f.eks. har en 512kbit forbindelse, downloader du med 512/8 = 64 kilobyte i sekundet.

Fylder din side så f.eks. 400 kilobyte vil det så tage 400/64 = 6,25 sekunder at hente siden.

Indlæg senest redigeret d. 10.04.2008 22:45 af Bruger #3275
:O du rimelig god til matematik !, men er jeg desværre ikke :/ men må søge videre på nettet (:

K står for Kilo der betyder tusind (1.000)

Tokkh: Det er faktisk meget enkelt!

Hvis du har en forbindelse på 512Kbit betyder det at du henter 512 tusind bit i sekundet.
Der går 8 bit på 1 byte altså:
512Kbit/8 = 64KByte i sekundet.

Du kan se hvor stort dit dokument er ved at højreklikke på det og så kigge i egenskaber.

Hvis vi så bruger Jonas's eksempel, på at din side fylder 400KByte Bliver regnestykket simpelthen:

Dokumentstørrelse / Download KB i sekundet. Altså:
400 / 64 = 6,25 Sekunder.

Det er egentlig en meget simpel formel hvis man lige tænker lidt over den! :)

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2008 00:10 af Bruger #11328
Dokumentstørrelse / Download KB i sekundet. Altså:
400 / 64 = 6,25 Sekunder.

Ja, hvis alle forbindelser der åbnes sker på milisekundet. ;)

Anyway, fetch Yslow! til firefox/firebug, så har du mulighed for at se hvor lang tid det tager at hente hele siden med den forbindelse du selv sidder på. Resten er teorier, hvor nogle bygger på ovenstående matematik.

Søg på google for "website speed test". Men tror ikke der er nogen der er noget værd, da de sikkert kun henter HTML og ikke javascript eller billeder.

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2008 02:54 af Bruger #10216
det er fordi jeg har et billed på 203 KB og gider ikke til at sidde og skære det ud da det bliver ret svært, så tænkte jeg på bare at smide det hele ind som et stort billed, og så lave nogen div tags oven på det, men jeg regner med det er unge mennesker som skal se designet, men ved ikke om det vil tage for lang tid at loade den side , fordi hvis den er langtid om at loade så lukker folk jo siden med det samme :/

t