indsæt kun hvis variabel er sat

Tags:    php

Hej

Jeg er igang med at lave et fotoalbum. Deri skal den oprettede bruger kunne oprette sine egne mapper/grupper som vil blive lagret i MySql.
Jeg er stødt i et lille problem, jeg har aldrig arbejdet med checkboxe.

Spørgsmål:
- Hvordan tjekker jeg om en checkbox er krydset af ?
- Hvordan får jeg MySql til at indsætte brugerens password som kode for den mappe, brugeren ønsker at gøre privat ?

Jeg står fuldstændig blank på dette område så håber jeg kan få lidt til hvordan det skal løses.. gerne artikler, toturials og lign.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan har du tænkt dig at lave mapper? må vi se noget kode?

Og angående checkboxe er det på præcis samme måde som med inputs

get:
Fold kodeboks ind/udKode 

De to eksempler ville tilføje værdien af checkboxen ved navn var om den var checket eller ej...
Hvis du så vil finde ud af om den er blevet aktiveret skal du bare bruge:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og BTW: Kan du ikke vente i den anden tråd du lige har oprettet...?

Hehe.. den anden tråd, var ikke mig som oprettede... kom lige til at se den, da jeg havde oprettet denne S:

Som der står i teksten ovenover. så lager jeg mapperne/gruperne i MySql

Indlæg senest redigeret d. 10.04.2008 19:29 af Bruger #8516
Ja, men hvordan?
Jeg kan ikke bare finde ud af hvad du mener med mapper/grupper? må jeg/vi se noget kode? :)

jamen jeg indsætter jo dataerne i mysql på almindelig vis...

det jeg mener med mapper og grupper er at en bruger skal max. kunne oprette 5 grupper hvor der i hver gruppe kan ligge 60 billeder... Og der vil jeg gerne have sårn at brugeren kan sige at den gruppe er privat, altså så den kun er ham som kan se den, og så har jeg en venner/familie adgang os samt en offentlig...

og som skrevet ovenover, havde jeg tænkt på at at lave det sårn at hvis brugere krydser Privat af, så kommer der et password på den gruppe som han lige har oprettet.
Men mit problem er, jeg aner ikke hvordan jeg skal tjekke om gruppen skal være offentlig - privat - familie/venner. og hvordan jeg i så fald skal sætte passworder ind hvis gruppen skal være privat..

Ser heller ikke lige en grund til at skulle smække en masse kode op, da jeg ikke lige kan se det er nødvendigt.

t