Program lukker ned ved kald til MCIWndOpen

Tags:    c++

Hej,

Nu har jeg et nyt problem med en MCI_ funktion.
Mit program lukker når jeg kalder funktionen MCIWndOpen, som hvis jeg havde trykket på det luk-knappen eller kaldt DestroyWindow-funktionen. Hvad kan der være galt? Jeg bruger følgende kald:

MCIWndOpen (MciWnd, FilePath, 0)

MciWnd: Min HWND-handle til MCI-vinduet.
FilePath: En char* som skal indeholde stien til sangen.
0: Ingen 'Flags'.

Til Bertel: Det samme sker, når jeg copy/paster koden i dit eksempel.

Det skal lige siges, at min Windows Media Player er gået i stykker. Der rejser en undtagelse ("raise exception") hver gang, jeg åbner programmet, så det kan måske have noget med det at gøre. Hvilke alternativer er der til at afspille lydfiler som fx mp3?

Thomas

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror også fejlen kan hænge sammen med at din Windows Media Player er i stykker, så jeg synes under alle omstændigheder at du skal fixe den.

Du kan også afspille mp3 filer med waveOutOpen/waveOutPrepareHeader/waveOutWrite som du finder et eksempel på her:
http://damb.dk/snip/playtone.html

Hvis jeg roder længe nok på min harddisk tror jeg at jeg kan finde et eksempel.

Okay, det kigger jeg på. Hvordan kan jeg fikse Media Player? Jeg har prøvet at geninstallere SP2 (Bruger XP Professional), det virker ikke. Jeg har også prøvet at downloade en anden version fra Microsofts hjemmeside... Det virker heller ikke.

Jeg ved ikke hvordan du fixer Windows Media Player. Hvis du kan afinstallere den fuldstændigt var det nok det letteste, men jeg tvivler på at det er let...

Hvilken fejlbesked får du når den lukker?

Den siger:

"wmplayer.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Hvis du var midt i noget, har du muligvis mistet de oplysninger, du arbejdede med.

For at få flere oplysninger om fejlen skal du klikke her.

[ Fejlfinding ] [ Luk ]"

Så det er ikke nogen specifik "Media Player-fejl"; det er bare den sædvanlige man får ved alle programmer, når der kuk i et eller andet et sted.

Jeg tror du skal finde nogen der ved hvordan man fixer den, jeg ved det ikke.

Okay, min fætter er en ørn til den slags. Men jeg må nok også snart formatere den, det burde hjælpe. Tak fordi hjælpen til det med mp3!

t