Feedback på mit layout

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej
Inden at jeg bruger en masse tid på at optimere mit design til IE ville jeg gerne høre jeres mening om det, vis i slet ikke kan lide det skal jeg jo alligevel lave et nyt.

Men hvad syntes i om det? Jeg havde tænkt at at finde nogle flere billeder til at putte i toppen af siden, og så lave et script der vælger et af dem tilfældigt sådan at billedet skifter. Problemet er bare at det er svært at finde nogle billeder uden copyright.

http://artik.lattergaranti.dk/

De fem point giver jeg til den der kommer med den mest konstruktive og brugbare kommentar ;)

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2008 01:28 af Bruger #10113
16 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er jo et typisk klassisk design, som man jo aldrig går helt galt med. Man kan sige at det negative med designet så bare er at det ikke er særlig olginalt. Men det er da nydeligt.

Men jeg er helt enig med Bertel om at menu er 100 % misplaces. I starten, kunne jeg ikke lige finde menuen, bagefter syntes jeg den så helt vild grå, klodset og kikset ud i forhold til siden. Tænk farveskema, og ikke så mange firkanter. Og så til sidst syntes jeg at menuen skabte stor ubalance i siden. Vi har overvægt i venstre top, ren vægtmæssigt.

Min ide var at du placerer menuen vandret lige under headet.

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2008 02:40 af Bruger #5097
Jeg kan ikke lide menuen, den ser underlig ud i forhold til det andet, men jeg er også nysgerrig efter at høre hvad der skal være i det tomme felt.

Jeg kan ikke rigtigt lide siden.. Det med at din tekst på forsiden står så langt nede ser dumt ud

Hvilken opløsning kører du? Du må køre et eller andet 800x600 hvis du synes teksten står "så langt nede". Hans header er ikke større end så mange andre headers.

Jeg kan ikke rigtigt lide siden.. Det med at din tekst på forsiden står så langt nede ser dumt ud

Hvilken opløsning kører du? Du må køre et eller andet 800x600 hvis du synes teksten står "så langt nede". Hans header er ikke større end så mange andre headers.

Min opløsning er 1360*768 på en 23" W skærm, så tror ikke det er problemet.. Du kan se her hvordan det ser ud: http://rosmi.dk/artik.JPG Det med at teksten er skubbet så langt ned, syntes jeg virkeligt ser dumt ud.. ;)

Hej Simon,

Hvis du vil have en meny til at stå oveni et billede, så få dem i det mindste til at blende sammen og få det til at fremså naturligt og ikke som en beton-klods i et kunstværk.

Og hvad sker der lige for mellemrummet under billedet inden "hovedteksten" kommer ?

Nåja, og så bør du skydes hvis du på et professionelt websted starter med "Velkommen til...". Det er de færreste websteder hvor at du ikke er velkommen. KOM TIL SAGEN.

"Velkommen til..." er glimrende hvis du skriver om om Simon Friis hjem, kat og kærligheds-bregne - men hvis det er et personligt site til dine venner hvor du deler ud om din bregnes trivsel skal du sløjfe al kritikken jeg lige er kommet med. Så er det fint.

Opsætningen er, udover mellemrum og menuen i billedet ganske neutralt og fint. Det virker, vil ikke forstyre og vil være glæmt igen når browseren lukkes. Som alle websteder der ikke prøver at sælge på en "følelse".

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Beklager bashingen hvis det var et personligt site om privat liv. I sådan tilfælde er det uber nice, men jeg savner et billede af din kat Anders. Anders er bare for nusser!!!

Pps. Hvis du siger at det også er min opløsning der giver det grimme mellemrum, så tænk opå at der sikkert er mange brugere der ikek lige har deres browser vindue stående i en speciel størrelse altid. Og at din side skal kunne ses af så mange som muligt.

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2008 15:43 af Bruger #12836
Som de andre også siger, menuen skal du nok arbejde noget mere på. Jeg kan dog heller ikke så godt lide dit topbanner. Din font bryder jeg mig ikke om. Men ellers helt fint, simpelt og overskueligt.. ligesom jeg kan lide det ;)

Hvis du har problemer med at finde farver der matcher dit design, så kan jeg da henvise til et af vores fine FAQ's, der netop kan hjælpe her ;)

Hvordan finder jeg farver der matcher?

Flot side.
Simpel.
Ik noget indhold men det kan man gætte sig til.
det flot sat op.
stemningsfyldt billed med broen.
Du skulle hellere lave menu vandret og lægge den nederst eller øverst i billedet og fjern det med at det er gennemsigtigt det irriterende.

Men skynd dig og lav noget indhold det jo ik så meget at kommentere endnu. men altså jeg ser din side i opera og det ser fint ud.

Ja jooo.
Den ser meget fin ud..
kommer bare an på hvad den skal bruges til.
Men her er mine kommentare :P

1. Lav siden bredere, kan ikke rigtig være så meget på den
og kun ca 8% af danmarks befolkning bruger 800x600 som du har lavet den til :P
2. Lav menuen i anden farve så den passer med logoet.
3. Er nyeste artikler og resten af teksten i samme font? eller er de tbare mig der ser underilgt :P
4. Lav en hvid baggrund, tror jeg det vil gøre siden mere overskugelig. (har jeg selv erfaret)

Så tror jeg ikke rigtig jeg kan sige mere :P

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 11:08 af Bruger #11875
Det er der vist ikke så meget at sige til, det er flot, let læseligt, enkelt og overskueligt.

Min eneste meget lille anke er at menuen til venstre i toppen synes en anelse "misplaced". Den er lidt for dominerende til blot at ligge oven på billedet og ikke separat nok til at stå alene. Måske kunne man bytte om på effekten ved hoover og normal?

<< < 12 > >>
t