template - smarty

Tags:    php

hej udviklere.

jeg står lige pt og vil gerne igang med noget template. og har sat mig for at det skulle være smarty, eftersom jeg har hørt det skulle være godt at bruge, rundt omkring.

jeg har fået fat i smarty manualen, men føler lidt at jeg skal bruge noget praktisk, nogen steder hvor de lærer en det mere i praktisis.
nogen der kan hjælpe mig med det?

står også lidt med den fornemmelse hvordan og hvorvidt man egentlig skal bruge det, skal man have 1 tpl fil per php fil der bliver vist? eller hvordan?

håber nogen kan hjælpe mig :)

-Schumacher

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er det også... Det du bruger templates til er sådan set alt(!) HTML, CSS og Javascript.
PHP bruger du så til at håndtere alle udregninger og betingelser, og slut sætte de varierende værdier.

Eksempel med sprogversionering:

PHP:
Fold kodeboks ind/udKode 

Template:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2008 23:35 af Bruger #10216
http://www.smarty.net/crashcourse.php

Man skal have så mange templates som man føler er nødvendigt for at, ja selv, din mor kan overskue og gennemskue det...

kendte godt den side, og har også læst det. men søger efter noget anderledes. mere, en komplet side. eller tutorials.

fedt du gider at blande min mor ind i det... det hjælper meget.

Den er så komplet som det skal være for at man kan hurtigt kan sætte sig ind i smarty.

Hvis du ikke synes svaret er givet i den første kommentar, så får du da her i "skåret ud i pap".
Basalt set så skal du have en template fil for hver gang du synes der sker en gentagelse som ikke kan løses med en enkelt løkke.

Det mest praktiske eks. er at have en fil for hhv. header, body og footer og derefter samle dem et sted. Se ca. midt på førnævnte side for en mulig struktur.

ja. jeg takker ;p. tror bare jeg skal se det igennem et sammenhæng, og selv få leget ordenlig med det.

før har jeg bare haft opfattelsen af templates, at det var selve designet, og de ting så man ser visuelt. og det var nemt at bytte ud med et nyt design. ( fra php nuke ) .

t