CMS...

Tags:    php

Nu har jeg rpøvet i nogle dage at lave mit eget CMS system..
Det går sådan set også helt fint..

Bruger system
Admin login
nyheder
upload...
og meget mere er lavet..

MEN

Når jeg så skal sætte alle de scripts sammen.
er jeg LOST!

Hvordan gør man det...
Laver man bare frames.
menuleft
menuright
index
footer

eller er det bare include...?
lille kode eksempel vil være super. altser hvis man gør det med frames, så skriv frames koden :D

hvis include skriv include eksempel :P

hvis andet... ? skriv det :P

Håber der lige er en som kan hjælpe...
lidt kedelig at have lavet mange mange scripts og ikke kan bruge dem nu :S
Føler sig lidt dum at spørge om det :P

Absolut ikke frames men include
Include i PHP
Fold kodeboks ind/udKode 

Men husk sider som du bruger som include skal ikke have nogen header del, det skal kun være den kode der skal sættes ind på siden, så <body></body></html> skal heller ikke være med, det giver problemer når siden skal validere

Absolut ikke frames men include
Include i PHP
Fold kodeboks ind/udKode 

Men husk sider som du bruger som include skal ikke have nogen header del, det skal kun være den kode der skal sættes ind på siden, så <body></body></html> skal heller ikke være med, det giver problemer når siden skal validere

tak for svar :D

Hvad med et login system ..
har et til rightmenu

men den skal ikke vise login hvis man er logget ind..
hvad gør jeg så... den har header hvis man ikke er logget ind.

Jeg er ikke så god til PHP, men det skulle være muligt at lave noget kode der gør at hvis man er logget ind, så bliver login linket ikke vist.
Men det kan være der er en anden der lige sidder og har en god løsning på dette.

du sætter $logindhtml til at være lig med logdind linket/formet hvis man er logget ind ellers ingen ting

$logindhtml=(LOGGET_IND)?LINK/FORM:'';

så i din menu html
.
.
.
<?php echo $logindhtml;?>

Din opbygnng bør nok ligge sig hen af udvikling af PHP som så bestemmer hvad der skal frem på din skærm.

Først fylder du variabler ud med det indhold du vil have, så smider du et template ind som laver echo på de variabler du har defineret.

User Input -> Motor -> Template -> ...

t