Hejsa, jeg er igang med at "lave" et quote system, som jeg indtil videre syntes ser ganske fornuftigt ud, jeg vil ikke ud med addressen lige pt. da jeg vil holde det en lille smule "hemmeligt" til det hele virker og vi launcher siden.
Men jeg har det "problem", at når jeg går ind under browse siden, så smider mit script et kald efter databasen, og får de resultater tilbage den selvfølgelig skal. Men, på grund af at koden lige pt. ser således ud:
function browse()
{
function content()
{
include('config.php');
$sql = "SELECT * FROM `" . $quotetable . "` WHERE 1 AND `approve` =1 ORDER BY `id` asc";
quote_format($sql, 0);
}
template();
}
Jeg kan selvfølgelig sætte et "LIMIT =50" på min query, men så printer den jo bare de første 50, og ikke de næste, og igen, den skal jo ikke vise 2 sider hvis der fx. kun er rows nok til én side. så det dur selvfølgelig heller ikke at lave pre-definerede sider.
Er der ikke mulighed for at jeg kan dele det op på flere sider, på fx. 50 rows af gangen.
Jeg skal vel have lavet noget med at, på hver side skriver den fx (og dette er simpelt matematik:
(side nummer)*50 til og med ((side nummer)*50)+50
Hvordan kan dette gøres mest effektivt, jeg har ikke det store begreb om hvordan man sætter det op overhovedet faktisk. Så alt den hjælp der kan gives vil jeg sætte pris på.
På forhånd tak
Indlæg senest redigeret d. 03.04.2008 09:26 af Bruger #10379