Nyheds system - Access denied

Tags:    php

Hej derude!

Jeg sidder med et nyhedssystem som ikke laver andet end at forvolde problemer!

Scriptet kan hentes her:
(http://www.phpshark.dk/download.php?file=phpshark_dk_35_nyhedssystem.zip&;id=35)

Jeg har selvfølgelig ændret i config og det der nu ellers skal ændres i, men jeg bliver
ved med at få denne fejl: "Access denied for user 'skivesnatteliv.d'@'srv77.one.com'
(using password: NO)"

Desuden så dur dets login ind, da man kan logge ind, blot ved at unlade at skrive noget i
login felterne og derefter trykke "Log ind"

Er der nogen der kan hjælpe mig?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har ikke skrevet noget password i dit mysql-databasekald.

Sikker på du ikke mangler et k i slutningen af brugernavnet (Således at der kommer til at stå skivesnatteliv.dk som brugernavn)?

Har ikke lige kigget på scriptet, men prøv at se efter om der ikke er et dokument der siger hvordan du installerer scriptet, det kan være du kan blive klogere på det.

Dog synes jeg at det er mærkeligt at den siger: "Access denied for user 'skivesnatteliv.d'@'srv77.one.com'
(using password: NO)", hvis du siger at dit brugernavn ikke er: "skivesnatteliv.d" da det jo er det fejlen siger at du har skrevet i filen.

Men prøv at se efter en guide fil, eller søg lidt på google :-]

Hej Kasper,

Du mangler, højst sandsynligt, at indsætte et password i config-filen. Men være også sikker på at du har skrevet brugernavnet rigtigt!

Ja det skulle man tro var problemet, men det er det altså ikke.

Jeg har skrevet et password og hele config filen er udfyldt korrekt, det er jeg nu ret sikker på, så det burde ihvertfald ikke være fejlen.

Hvis det er muligt for jer så prøv måske selv at hente scriptet og test det :)

Ja for brugernavnet er nemlig ikke skivesnatteliv.dk eller noget der ligner. Det er bare vores domain, der hedder det. Har nogle af jer kunne køre scriptet uden problemer?

Der er skam en readme og install fil, men den skriver kun at man skal huske at skrive MySQL info og admin brugernavn samt password, men det er også gjort.. Tror det er en fejl i selve systemet..

Er du så også sikker på at du ikke skal oprette en ny bruger manuelt, eller at den bruger du har angivet har adgang til din database..?

t