Kan det lade sig gøre

Tags:    programmering

Jeg har selv ufattelig lidt forstand på programmering, men jeg ved hvad jeg vil have! :-) skal bruge et program der skal køre fra et usb plugin (lidt a la smartphone, men der er ikke netadgang på denne enhed). Programmet skal registrere når det bliver tilsluttet en computer, og så FRA computeren gå ind på en hjemmeside, og hente en bestemt fil, ned på en bestemt plads på usb enheden. Der skal altså ikke være mulighed for at vælge, hvor man vil lægge filen. Der skal altså poppe et vindue op på computeren, der gør opmærksom på at nu vil der blive hentet et program.

Jeg kan forstå at man med noget partition fra u3 filer kan lave en slags autorun, så programmet på usbstikket automatisk starter når man smider det i computeren, og så kan det vel ikke være det helt store problem at få sendt en videre til den rette hjemmeside. Men vil det være muligt at hente en fil, uden mulighed for at vælge hvor den skal ligge?

Er det også muligt at lave en mellemstation i denne process, så man går ind på hjemmesiden, vælger HVILKEN fil man vil hente, og den så derefter henter den ned på en fastsat plads?

Er der nogen der kan hjælpe mig? Både med at få svar på om dette er muligt eller ej, men også om der er nogen der faktisk kan programmere dette.

Mvh Jesper

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil ikke udtale mig om det med autorun, men mener at det kan gøres med cirka 5 linjer kode i delphi. Mener vært fald at have noget liggende på min computer (som bare lige er til reperation, så jeg ikke kan tjekke det igennem). Men skulle ikke være svært.

Det bliver sværre hvis man fra en hjemmeside skal vælge hvilken fil. Du kunne måske hente en fil med oplysninger om mulige filer at hente ned til programmer som derfra kan tilbyde brugeren at vælge filen. Det vil nok være muligt, rimelig let.

Hvis du er helt nybegynder ville jeg bare kikke på delphi. Men der er ingen fremtid i sproget, så hvis du vil programmerer bagefter så prøv noget andet. Kender ikke så meget til sproget men phyton skulle være fantastisk godt, og har store fremskridt i øjeblikket.

De fleste mennesker har slået autorun fra på USB devices, netop af denne årsag. Så der ikke kan køres noget man ikke har kopntrol over "Automatisk", samtidig vil brugeren sikkert på en popup med en advarsel om at man nu kører et program fra en ikke signeret udgiver...

Men Ja! hvis den skal startes når USB's autostart kører og downloade en fil til disk, så kan det sagtens laves.

Er det for besværligt for en nybegynder at kaste sig ud i, eller hvilke 'user-friendly' programmer skal der bruges til det?

Ellers, er det så noget du har forstand på, og vil hjælpe med? Eller nogen som helst andre???? :)

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2008 14:52 af Bruger #13528
t