A page can have only one server-side Form tag.

Tags:    .net

Hejsa.
Jeg har et problem med noget asp.net værk.

Jeg sidder med en masterpage, hvor på jeg har et "tilmeld dig nyhedsbrevet" i højre side (standard side for master.page), det vil sige, hvis jeg går ind på en underside, står "tilmeld dig nyhedsbrevet" der stadig.

Problemet er så, at jeg vil lave en kontakt-side, hvor man kan kontakte mig.

Så fortæller den mig, at jeg kun må bruge én form med runat="server" - hvordan undskyld sproget - fanden, skal jeg så kunne lave en kontakt-side?

Description:
- An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details:
- System.Web.HttpException: A page can have only one server-side Form tag.

Du laver en knap og et tekstfeldt, og på knappens click event, sender du en mail eller logger det i databasen... uden at lave en form, da den findes på din masterside

Hvordan kan det lade sig gøre?
Hvis jeg har en form på master.page, og min underside ikke har nogle <form ...> så tror den vel bare at når jeg trykker på submit-knappen i undersiden, at den skal poste til "nyhedsbrevet" på master.page?!?!?

I teorien poster du vel egentlig også alle forms, når du trykker på hvilken som helst submit knap.

Men som Brian siger, så hav én <form>, og lav derefter onclick="nyhedsbrev_OnClick" attributter på dine <asp:Button>'s.
Når der så bliver trykket på submit-knappen i nyhedsbrev-formularen, så køres den metode du har tilknyttet. Deri kan du så hente værdierne ud som skal bruges og gøre med dem hvad du vil.

I ASP.NET forms angiver man egentlig bare runat="server", og så ikke mere. For nu er det på knapperne der angives hvad der skal ske bagefter, og ikke action="" på <form>.

t