udskifte i TListView

Tags:    delphi

Jeg vil gerne have indholdet af et TListView skiftet ud med noget der skal ligge i en variabel. (de skal ligge i en TTreeNode.Data) Jeg har prøvet at lave en variabel af TListItems, men det ser ud til at den VIL sidde på et TListView, og ikke kan eksistere som en variabel for sig selv. Hvad Kan jeg gøre?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil gerne have indholdet af et TListView skiftet ud med noget der skal ligge i en variabel. (de skal ligge i en TTreeNode.Data) Jeg har prøvet at lave en variabel af TListItems, men det ser ud til at den VIL sidde på et TListView, og ikke kan eksistere som en variabel for sig selv. Hvad Kan jeg gøre?

Hej Jesper,

TListItems kan ikke eksistere uden et TListView.
Her med mener jeg at for at oprette en TListItem (via TListItems) skal TListItems bruge et TListView. Grunden til at den skal bruge et TListView er at TListItems er en wrapper omkring ListView kontrollens (fra Microsoft) funktioner. Dette betyder igen at alle data bliver gemt på kontrollen og ikke i wrapperen (næsten alle).

Den eneste måde jeg kan se at du kan ha' flere forskellige TListItems er ved at fylde elementer ind i dit ListView hvor efter du gemmer dem i en stream. Her efter sletter du alle elementer i ListViewet for at fylde det ud med de andre elementer og gemmer dem i en anden stream.
Nu burde du så kunne skifte i mellem de 2 streams ved at bruge funktionen Assign.

Håber det hjælper dig på vej

/Michael.



Jeg vil gerne have indholdet af et TListView skiftet ud med noget der skal ligge i en variabel. (de skal ligge i en TTreeNode.Data) Jeg har prøvet at lave en variabel af TListItems, men det ser ud til at den VIL sidde på et TListView, og ikke kan eksistere som en variabel for sig selv. Hvad Kan jeg gøre?


Hvis du kan smide lidt kode, vil det hjælpe lidt :)

Med venlig hilsen
Dennis Lauritzen



okay:

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 


[Redigeret d. 10/03-04 15:34:57 af Jesper Kristensen]



kunne du ikke komme med et eksempel på at bruge streams?



eller kunne nogle andre ???



nå, du får da dine point



t