vudering af mit nye design :D

Tags:    grafik webdesign

Så har jeg lavet et nyt design til min side.
det tigligere design fik en positiv reponse, og håber også det her gør.

Grunden til de grå farver er.
at jeg er dårligt til gimp, så billedet så uægte ud. så blev det sort hvid , og blev pænere.

Hvad syens i?

syens selv den er ret pæn, let at finde rundt i. og fortæller det den skal.

Det nye du har lavet Kim, er meget bedre!

Har du overvejet dét med at bruge en anden skrifttype på din side, evt. style overskrifter, links og lignende?

laver lige den banner til en som virker på siden, og går igang med skriftyperne bagefter

Så er det oppe. laver de nye skriftyper senere :D
gider ikke rigtig mere idag.

:lol: jeg synes du skal opgive gimp med det samme det er alt for gammelt det kan slet ikke konkurere med paint.net eller photoshop mere;)

Ved du hvad du udtaler dig om? Gimp udkommer løbende i nye versioner, så det kan ikke være for gammelt. Og det kan konkurrere endnu bedre med Photoshop nu end det nogensinde har kunnet før - og arbejder sig stadig tættere og tættere på målet.

Har du noget at bakke din påstand op med, eller er du bare en troll?

Nu er der kommet ny text fonts :)
bedre? :P

Ups. Så ikke, at der var flere end 1 side.
Så jeg har kommenteret på dette:
www.dicm.dk
Hvis du har lavet noget nyere og jeg kommenterer noget gammelt, så tag dig ikke af nedenstående....

Lidt hård kritik her, men hvis du vil have min mening, så:

typografi
Du bruger en rigtig stor størrelse, overvej at gøre din tekst lidt mindre. jeg har en høj skærmopløsning, og teksten virker stadig som "Bedstemor uden briller størrelse"

Jeg bryder mig ikke om kursiv på hjemmesider. Overhovedet!
Jeg synes du skal benytte en anden font til din <p> fx: verdana, arial eller evt. Georgia, hvis du gerne vil beholde "fødderne" på din skrift.

Jeg synes også, at du skal slette de der: >>xx<< omkring dit sidetal og så evt understrege sidetallet i stedet, så man ved, det fungerer som et link.

header/logo
Jeg synes også, der er noget galt med din Header. Dit logo fungerer ikke, teksten under de fire bogstaver fylder for meget, måske skulle de skrives med en enkel helvetica, og så tilpasse skriftstørrelsen, så den have præcis samme længde, som de fire bogstaver. Og så er billedet af computeren lidt for personlig/detaljeret med skærmbilledet på. Prøv om du kan skaffe et billede af en pc, der er mere enkel. Brug evt en enkel illustration..

Håber du kan bruge nogat af det, jeg har skrevet...

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2008 09:40 af Bruger #12606
Per:
:lol: Okay jeg indrømmer jeg måske har taget fejl, men sidst jeg sammenlignede de to programmer, så var gimp altså meget indviklet i forhold til f.eks. paint.net, men jeg skal også være den første til at indrømme at gimp er overlegen med funktioner.

Kim: nu er den ved at være der!!!

Du bruger en rigtig stor størrelse, overvej at gøre din tekst lidt mindre. jeg har en høj skærmopløsning, og teksten virker stadig som "Bedstemor uden briller størrelse"

Gør den lidt mindre så ;D
bruger selv en stort opløsning, og man kan slet ikke læse teksten hvis jeg gør den mindre , så svært at se hvor stort det skal være.
men kun lidt :D

Jeg bryder mig ikke om kursiv på hjemmesider. Overhovedet!
Jeg synes du skal benytte en anden font til din <p> fx: verdana, arial eller evt. Georgia, hvis du gerne vil beholde "fødderne" på din skrift.

#cont {
line-height: 7pt;
letter-spacing: normal;
font-family: Verdana;
font-size: 1em;
}
Verdana er den :)

Jeg synes også, at du skal slette de der: >>xx<< omkring dit sidetal og så evt understrege sidetallet i stedet, så man ved, det fungerer som et link.

Det derfor de er blå, dem som er links

header/logo
Jeg synes også, der er noget galt med din Header. Dit logo fungerer ikke, teksten under de fire bogstaver fylder for meget, måske skulle de skrives med en enkel helvetica, og så tilpasse skriftstørrelsen, så den have præcis samme længde, som de fire bogstaver. Og så er billedet af computeren lidt for personlig/detaljeret med skærmbilledet på. Prøv om du kan skaffe et billede af en pc, der er mere enkel. Brug evt en enkel illustration..

^ teksten bliver rigtig rigtig lille hvis den skal være mindre en DICM eller bare samme størelse.
og den med PCen, kunne jeg godt.. men krøver jeg finder noget uden copyright

Jeg "retter" nogle af de ting. Og håber der kommer flre kommentare

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2008 11:22 af Bruger #11875
Hej Kim.

Som skrevet kom jeg til at kommentere på dit tidlige link.
Nu har jeg også set dette:
http://dicm.dk/cms/world.png
og her ser headeren pæn ud. :)

der er lidt uening hed om hvad der er bedst :D så det er en smagssag :)

men laver da lige en til :D hehe
denne gang i photoshop :P

UPDATE: en ny en er lavet, gør den lige klar til jer :D
med mouse over ´n stuff :D:D

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2008 15:12 af Bruger #11875
t