vudering af mit nye design :D

Tags:    grafik webdesign

Så har jeg lavet et nyt design til min side.
det tigligere design fik en positiv reponse, og håber også det her gør.

Grunden til de grå farver er.
at jeg er dårligt til gimp, så billedet så uægte ud. så blev det sort hvid , og blev pænere.

Hvad syens i?

syens selv den er ret pæn, let at finde rundt i. og fortæller det den skal.

"Jeg synes at det er grumset og uklart,"
Det er meningen (regner med det er den bærbare du snakekr om) :)

Fordi ellers ligner det klippe klister.
(fordi jeg ikke er god til Gimp ) :D

Ligger lige den farvede version ud:
http://dicm.dk/cms/world.png

den synes jeg er dårligere.

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2008 23:10 af Bruger #11875
Jeg vil nok sige at det er landkortet i baggrunden den er gal med... Det ser lidt.. "klodset" ud.. :)

Jeg får jo lyst til at spørge - hvorfor et landkort? For du dækker vel ikke det mest af verden? :P (Hvis du gør dét så kan jeg forstå det! :P)

Ellers kunn du måske droppe landkortet og lav en baggrund i stil med dette eller denne.

Selvfølgeligt er sådan en abstrakt baggrund ikke så sigende, men hvis man vitterligt ikke har noget at "sige" i toplogoet synes jeg at man skal have noget farvefuldt eller noget helt simpelt.
Og så kan man jo bruge farverne herfra til at style links, overskrifter og lignende ud fra :)

Og så synes jeg faktisk at den farvede version af toppen, som du linker til, er pænere end den anden :)

Menu'en ville jeg nok lade gå hele vejen over, eller afslutte det, på en eller anden måde.

Hvad med at lave skrifttypen om til Verdana, Trebuchet MS eller måske Tahoma? Dét har altså også stor indflydelse på sidens udseende.

Det er et spørgsmål om smag og behag om det skal være grumset eller ikke, JEG synes at det skal være grumset...

Med hensyn til landkortet i baggrunden så er det ikke noget man ligger mærke til, men det ville nok være bedre med noget computer relateret...

Og menuén.....jaaa....Vis jeg endelig skal sige noget så kunne noget hover(effekt når musen kører over) være prikken over iét.

Men Jeppe, der er jo forskel på grumset. I dette tilfælde synes jeg at det grumsede signalerer "jeg kunne ikke gøre det bedre", hvilket Kim jo også skriver (jf at han skriver at han ikke er så god til Gimp), men der er også "grumset og fuldstændig overlagt" og i sådanne tilfælde er grumset helt ok - det er bare ikke det indtryk man får her.

"Jeg kunne ikke gøre det bedre"

Jaa..Du siger noget der, men hvis han skulle demonstrere sine evner så var hans egen hjemmeside ikke den rette måde at gøre det på, det skal man vise med referencer.

Ens egen hjemmeside er jo lavet efter:
Egen idé,
ubegrænset tid,
ingen løn.

De hjemmesider man laver:
Andres idé,
arbejdet er på tid man for det meste ikke selv har bestemt,
løn.

Og jeg synes faktisk det "retro" design er fedt, jeg har set rigtig mange andre hjemmesider der reklamere for det samme der var endnu grimmere.

...men hvis han skulle demonstrere sine evner så var hans egen hjemmeside ikke den rette måde at gøre det på, det skal man vise med referencer.

Men det Kim ønsker at formidle er jo netop at han kan "Installere, Reparere & Upgradere din pc" - han skal altså ikke have nogle referencer til grafiske arbejder som han har lavet - da han ikke laver noget grafisk arbejde.

Altså er din argumentation med;
Ens egen hjemmeside er jo lavet efter:
Egen idé,
ubegrænset tid,
ingen løn.

De hjemmesider man laver:
Andres idé,
arbejdet er på tid man for det meste ikke selv har bestemt,
løn.

Ikke relevant i dette tilfælde - i mine øjne, i hvert fald.

Dét Kim skal, er jo at have en side som kan repræsentere ham på den bedst mulige måde. Hans hjemmeside er hans visitkort - altså skal der selvfølgelig bruges tid på den, førend den kan hjælpe ham med at tjene penge.

jeg har set rigtig mange andre hjemmesider der reklamere for det samme der var endnu grimmere.

Jo, jo, men som min far siger: Bare fordi ham der står ved siden af dig springer ud fra Rundetårn, behøver du jo heller ikke at gøre det, vel?
Altså, det gør jo ikke noget at have en lækker side, og det er jo netop dét Kim beder om hjælp til - forslag så han kan gøre sin side endnu bedre.

Jeg må jo erkende at du har ret:$:D

Takker for de "gode" kommentare og de mindre gode. :)

Andgående baggrunden til "logoet"
hvorfor et kort.. ja... det var mest fordi det ikke var copyright på det. havde let efter computer relaterede billeder i over en time, men folk beholder jo deres copyright , ås det bliev denne uden copyright :P
Placeringen skulle være bornholm, men som man kan se bliver det ikke ret stort :D

*Jeg er igang med at arbejde med et ny billede.
og tror jeg bruger de links jeg fik herfra. :P
Skrift typen.

Det blå logo jeg har, vil jeg ikke ændre. lang historie, men lige for at gøre den kort.
det er blevet ændret for ca. 2uger siden.

"Menu'en ville jeg nok lade gå hele vejen over"
har jeg også tænkt på :D men det er gimp igen, synes det avr scært nok at få den til at skille mine billeder så jeg kunne bruge dem.. (der er ca. 40 billeder hvis man ikke har set det :D) det må bliver på det nye billede :P

Bare jeg stadig havde photoshop cs2 :(
så ville det være pænere :D

regner med at have noget klar iegn iaften eller imorgen :D

t