design med css..

Tags:    php

hej udviklere. jeg står og vil gerne have noget design på min hjemmeside. og jeg kan sagtens også godt finde noget tutorials der viser hvordan man kan lave nogle fede designs. og ved også godt man kan slice det og få det ind på ens hjemmeside.

men der hvor jeg gerne vil hen, er at jeg vil have at teksten skrives i php.
ligesom her på udvikleren, bare med et billed. her ovenover med forside- artikler og så videre, de er af størrelse efter længden af skriften. jeg vil bare gerne have det er et billed som der er baggrunden, sådan jeg kan få lavet runde hjørner og sådan.

Hvordan gør jeg sådan det :S
et eksempel, er en nyhed, hvor den har en speciel top, et billed, men også et i bund. og derimellem er der også noget. hvordan sætttes det op?

håber nogen kan hjælpe mig og forstår :)
jeg bruger photoshop.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nørdens forslag, oversat til CSS...

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

du kunne lave et billed og skærer det 1 dele, 2 af delene er knappen sider med dens runde hjørner, det sidste billed er baggrunden til teksten, dette billed skal kunn streches, så er det bare at lave en tabel med 1 row og 3 celler, lig de to sider ind i den første og sidste celler og lig midter billed ind som baggrund til midter cellen, teksten kommes så i midter cellen.

Dette kan sikker godt laves med uden en table for alle de anti tableister der findes. Søg evt. på "CSS round corners" på Yahoo.

ser godt din pointe. og har også prøvet det, men den bliver bare ved, middle. :S så den fylder hele siden ud.

Du har også lov at tænke lidt selv, vi kan ikke servere det hele for dig på et sølvfad. Det problem er ikke specifikt rettet på netop denne opgave, men er en generel CSS ting du skal lære.

har så sandelig også tænkt selv, ellers ville jeg ikke skrive her inde :). og kan også godt lave det her, hvis det er man selv har angivet længden når man laver den. men bare ikke hvor den automatisk skal blive længere :(

Har fundet ud af det :P je gtakker mange gange.

t