open source css/xhtml editor

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg har en diskussion kørende med én, omkring der findes en open source editor til CSS og XHTML (ligesom dreamweaver eller skal minde MEGET om den)..

jeg siger der findes 100% en, (problemet er bare at jeg ikke kender nogen), men jeg ved at der er alt indenfor open source.

nogen der kan hjælpe??

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er lidt tosset at starte en diskussion på et grundlag du ikke har kendskab om... :)

Men for at hjælpe en nødstedt...

Kig på Eclipse. Det er en editor, hvis egenskab er at den kan tilpasses ethvert sprog. Zend Studio er udviklet til den. Aptana er udviklet omkring Eclipse. Aptana er en JS editor.

Det er lidt tosset at starte en diskussion på et grundlag du ikke har kendskab om... :)

Men for at hjælpe en nødstedt...

Kig på Eclipse. Det er en editor, hvis egenskab er at den kan tilpasses ethvert sprog. Zend Studio er udviklet til den. Aptana er udviklet omkring Eclipse. Aptana er en JS editor.

Hvor Eclipse også er mit IDE of choice, så har den ikke så meget med lige präcis det han efterspörger at göre.

Du kan evt. kigge på Kompozer, som er det stärkeste open source svar på en Dreamweaver klon. Men Dreamweaver er på dette punkt alle andre editore overlegne. MEN så er det heldigt at enhver person med fornuften i behold holder sig langt väk fra WYSIWYG, uanset om det så er Dreamweaver eller ej. De seriöse resultater opnår man ved selv at skrive sin XHTML og CSS.

Nej ,jeg bruger CodeBlocks (Ja også til web-side redigering..!)
men synes at den var værd at nævne!

WOW, downloadede det lige, og ej, hvor er den fed!
Det er noget af det bedste jeg har set længe!

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2008 13:28 af Bruger #11328
GNU: hehe!! jeg har så stor tiltro til OpenSource at jeg ved at det er der..

Per: Hvad kan DW som Kompozer ikke kan? en af det gode features i DW er bla. valideringen.. den er svær at undvære.

Jakob bruger du selv den Amaya?

Jeps den ser faktisk ret fed ud :-)

Eclipse ser så langhåret ud at jeg allerede efter 2 sek, gik til hit nummer to på google og så på billeder fra NASA.

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2008 13:48 af Bruger #11506
GNU: hehe!! jeg har så stor tiltro til OpenSource at jeg ved at det er der..

Per: Hvad kan DW som Kompozer ikke kan? en af det gode features i DW er bla. valideringen.. den er svær at undvære.

Kompozer laver 100% W3 valid HTML.. derudover kan alle og enhver validere sine sider på http://validator.w3.org

DW kan en hel del rent HTML-mässigt som Kompozer ikke kan. Men WYSIWYG-editore er barnlige ikke desto mindre, så bare lad väre med at röre noget af det med en ildtang

Eclipse ser så langhåret ud at jeg allerede efter 2 sek, gik til hit nummer to på google og så på billeder fra NASA.

Det er fordi Eclipse er et programmerings-tool, til hele og store applikationer. Eclipse har meget, meget lidt med webdesign at göre.

<< < 12 > >>
t