Cd drev?

Tags:    diverse

Godaften udviklere :D
Jeg sidder her og skal bruge et specielt cd drev, men ander ikke hvad man kalder det, eller hvor man kan få det henne.

Det er sådan, ligesom der sidder i biler, hvor der ikke er nogen skuffe til cd'en, den bliver bare lige sat i en "rille" og så bliver den taget ind, og så selvfølgeligt kommer ud samme vej igen.

Er der nogen, der ved hvad man kalder sådan et drev, og ved hvor man kan købe det?

Det er til en computer, men kan nok godt selv finde noget, hvis bare jeg ved hvad det hedder, det er bare lige svært at søge på google, når man ikke aner hvad man skal søge efter ;)

Håber i kan/vil hjælpe :D

Jeg har aldrig set det i den udgave til en computer, men derudover så hvis det findes så vil det vel være som DVD drev

Jeg havde ikke lige tid til at finde et på edbpriser, men her er et link til en side hvor du kan få et: (scroll en lille smule ned)
http://www.mini-itx.com/store/?c=5

Det er et slimline laptop drev hvilket betyder at du også skal have fat i en bestemt adapter hvis du skal bruge det med et almindeligt IDE interface.

Det er sikkert også muligt at få fat i et 5.25" drev af samme slag, men jeg har aldrig set et.

edit:
fandt lige ud af hvad den slags drev hedder. "slotload" er den type drev du er ude efter.

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2008 08:13 af Bruger #4414
Sådan et drev hedder slotin eller slotload. Jeg havde en engang et mini-itx system, som havde sådan et drev. Det købte jeg her http://www.mini-itx.com/store/?c=5. Men hvis sådan et drev skal sidde i en almindelig computer, skal der nok en adapter til.

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2008 08:13 af Bruger #84
Det behøver der ikke. Du kan godt få sådanne drev til stationære. En af mine servere har et gammelt drev der vist før i tiden sad i en Skumpak (Compaq). Er dog ikke sikker på det kommer derfra, men har i hvert fald et.

hvis man har tænkt sig at bruge et slimline drev så har man brug for en adapter. end of story. 40 -> 44 pins

Sådan er det bare. Et slimline cdrom (hvis du skulle være i tvivl så er det den slags der sidder i bærbare) bruger et lidt anderledes interfase en et normalt IDE.
Nuvel, jeg tror altså godt at det kan lade sig gøre at få fat i et almindeligt 5.25" drev og så er det jo slet ikke et problem.

Felix, ja det kan godt være der skal adapter til et slimline. Men jeg talte bare generelt om et slotin drev.

Mange tak for svarene allesammen ;)

t