UPDATE i mysql

Tags:    php

Hej, i mit booking script skal jeg have lavet en update table via en radio. så den ved hva plads den skal opdatere navnet på. Hvordan dælen gør jeg lige det..
Har eksperimenteret lidt med:
<?
$query = "UPDATE booking SET navn='$navn'";
mysqli_query ($query) or die (mysqli_error());
echo ("navnet er opdateret!");
?>

Min kode til booking scriptet er nemlig:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke lige hvordan den skulle kunne læse pladsen ved at trykke på radio knappen.. nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

På forhånd tak !

Indlæg senest redigeret d. 26.03.2008 20:04 af Bruger #7300
10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er jeg ikke den store ørn til det her, selvom jeg lige har lavet et lignende update script, men her hos dig undrer jeg mig meget over dit store forbrug af / og /n hvilket jeg tror er forkert.
Hvad der også er interessant er hvad der står i din processform.php
for det er jo trods alt den del der sørger for at tabellen bliver opdateret.

Det er såmendt ok at bruge en hel masse backslashes - det ser bare ud ad helvedes til...

Jeg mindes også at jeg brugte tid på at rydde op i koden og præsentere et velfungerende eksempel på en nogenlunde kodestruktur og undrer mig hvorfor den ikke er bibeholdt.

Anyway, some people just doesn't wanna learn:
Fold kodeboks ind/udKode 

Vælg din mærkelige plads-ting og tryk på "book"-knappen. Så får du den valgte værdi nedskrevet til $_POST['plads']

Indlæg senest redigeret d. 26.03.2008 22:31 af Bruger #10216
hvis din tabel har en fast størrelse og id er nøglen til et felt i tabellen og navn er tomt hvis der ingen booking er så burde
Fold kodeboks ind/udKode 

Personligt synes jeg det lettere underligt hvis din booking tabel er sådan :). Ville normalt antage at den ændrede sig over tid og at bookings var gemt med dag og periode.

Nu er jeg ikke den store ørn til det her, selvom jeg lige har lavet et lignende update script, men her hos dig undrer jeg mig meget over dit store forbrug af / og /n hvilket jeg tror er forkert.
Hvad der også er interessant er hvad der står i din processform.php
for det er jo trods alt den del der sørger for at tabellen bliver opdateret.

Virker fint.. indtil videre.. i min processform.php står der:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm..

Prøvede lige din kode af

Notice: Undefined index: plads in C:\\Programmer\\EasyPHP 2.0b1\\www\\index2.php on line 27
er lig med den valgte plads.

der kommer denne fejl.

Det er ikke en fejl... det er en notits om at det index i variablen $_POST endnu ikke er defineret.

Programmelle fejl kan enten hedde Fatal errors, warnings eller noget i den dur. Notice er bare en påmindelse om et eller andet.

Har rettet koden til..

Indlæg senest redigeret d. 26.03.2008 21:42 af Bruger #10216
Jeg ved ikke om det bare er min browser der fucker.. men i din kode viser den ikke <?=$item['plads'];?> <?=$item['navn'];?>

altså der er kun radio knapper.. ikke nogen plads nr. eller nogen navn.. ligesom om den ikke vil læse fra de 2 felter..

Indlæg senest redigeret d. 26.03.2008 21:48 af Bruger #7300
Så må du jo få det på den lange måde... <?= ... ?> bliver til <?php print ... ?>

Nej har lavet koden om til
Fold kodeboks ind/udKode 

Har også fået mit update til at virke.. :D

Mangler bare en "sql check" så man ikke kan dobbelt booke..

er det ikke i noget i stil med
Fold kodeboks ind/udKode 

t