Auto Fill

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg er i gang med at kode en chatbot til en hjemmeside, men for at botten skal virke skal den logge ind.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få den til at logge ind, men jeg tænkte at den kunne logge ind ved hjælp af en slags autofill.

Frede.

P.S. Botten er fuldstændig og komplet lovlig. ;)

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En chatbot til en hjemmeside...? Er det din egen hjemmeside...? Det kan da ikke virke...?!

Det kan sagtens virke, hvis bare den er skrevet ordenligt.

Frede: Hvis du vil lave en bot der logger ind på en andens chat, vil jeg anbefale dig at snakke med ejeren af chatten för du går videre. Bots der automatiserer login/register formularer er et rent helvede for folk der ikke vil have dem.

Med det sagt, så vil jeg anbefale noget mere potent programmering end PHP eller AJAX. Ovre i noget C++ eller Java, ville jeg sige. Programmet skal connecte til den pågäldende server, så hvis du bruger C++/Java skal du bruge noget sockets. Derefter skal programmet sende nogle requests, sandsynligvis POST-requests, til at logge ind, og sidenhen til at skrive beskeder. Til det skal du bruge adressen som för, og så skal du bruge formular-felternes name's, så botten ved hvad den skal skrive hvor.

Det lyder som et ganske hyggeligt projekt at läre fra.

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2008 14:59 af Bruger #8223
Det er ikke muligt at gøre i PHP...
Du skal nok bruge AutoIt3...
Søg på google efter det!

Per:
Chatbots plejer ikke at blive brugt på sit eget site...

Som sagt, kan PHP sagtens bruges. PHP kan både åbne forbindelser til andre sider, og andre sjove ting. Du kender tilsyneladende ikke PHPs fulde kraft (for at blive lidt mangaagtig i retorikken) (bortset fra det, ved jeg da at diverse chatsider som fx Jubii chat gör stort brug af egne bots.)

... Pokker.. :P
Nej det lader ikke til jeg kender PHP fuldt ud...

Chatbot...
det afhænger jo af hvad den chatter i...
er det til IRC, så har jeg ingen ide om hvordan det kan gøres.

men hvis den chatter på en af de simple caht som "noobs" henter gratis alle steder.
kan man sikkert skrive logindet i addresse linjen..
Side.dk/chat.php?login=Chatbot&pass=Chatbot

autofill...
kan du få den til at hente data fra en databse :P

bare forslag :)

Hvilket sprog er den lavet i?
PHP virker ikke som det oplagte...

Den er skrevet i PHP.
Du har nok ret i at det ikke er det mest oplagte. Ville man kunne lave det i AJAX/Java?

En chatbot til en hjemmeside...? Er det din egen hjemmeside...? Det kan da ikke virke...?!

Det er ikke min egen hjemmeside, men der er andre der lavet chat-bots, og nu vil jeg forsøge mig med at lave en selv.

Søg på google efter det!

Per:

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2008 14:58 af Bruger #11328
Hvis du vil lave en bot der logger ind på en andens chat, vil jeg anbefale dig at snakke med ejeren af chatten för du går videre. Bots der automatiserer login/register formularer er et rent helvede for folk der ikke vil have dem.

Jeg har skam snakket med dem. De siger det er helt i orden. ;)

Jo det er det skam. Jeg har set flere der har brugt PHP til at kode deres chatbots.

AutoIt3 ser ud til kun at eksistere til Windows, og da jeg bruger Mac bliver det nok et problem.

Søg på google efter det!

Per:

Som sagt, kan PHP sagtens bruges. PHP kan både åbne forbindelser til andre sider, og andre sjove ting. Du kender tilsyneladende ikke PHPs fulde kraft (for at blive lidt mangaagtig i retorikken) (bortset fra det, ved jeg da at diverse chatsider som fx Jubii chat gör stort brug af egne bots.)

<< < 12 > >>
t