tag html fra en anden side

Tags:    html css

<< < 12 > >>
hej.
Er det mugligt at man kan få ens side til at vise noget fra en anden side, jeg ville nemlig lave en menu på den måde at jeg har den ligende i en anden html fil, som så bliver vist der vor menuen skal være. Det er smart på den måde at så skal jeg kun rette i en fil vis jeg ville ændre menuen.

Håber i kan hjælpe mig.

18 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo forresten du kan bruge javascript, ligesom mig.

min .js fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

min .css fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

i min html fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er nok den bedste måde;)

Den eneste måde at tage decideret HTML fra en anden side, er ved at bruge serverside includes(eller AJAX hvis du VIRKELIG vil gå over åen efter vand).

Det du kan göre med CSS er at bruge samme CSS-fil til begge sider, og så give menuen samme klasse på begge sider.

det er jo også tilladt at bruge frames, selv om det ikke er noget jeg vil anbefale.

Frames er en uddød ting, der desværre ikke døde hurtigt nok!
Hold jer langt langt langt væk, det skaber aldrig mere glæde end frustration :)

Men hvis du har PHP som backend, så enten benyt dig af include('menu.html'); eller lav den som dynamisk menu, hvis du vil have en nem tilgang til at markere hvor på sitet man er. (dette bør dog laves med CSS, ved brug af ID identifiers).

Eller vis man kan ligge menuen ind i ens css fil ville det også være fint :D

hey Jacob,
jeg kan se at du benytter dig af PHP generelt, gør du også det til dette projekt?

i så fald kan du bruge include('menu.html'); der hvor html koden for menuen skal være :)

Jeg kan da godt sætte den ind som php :D
Men kan jeg ikke lave den i css?

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2008 13:50 af Bruger #13068
det var lige hvad jeg tænkte.

det er jo også tilladt at bruge frames, selv om det ikke er noget jeg vil anbefale.

Nej, det er sgu en dødssynd :P

er der nogen der har kode eller link til tuturial?

<< < 12 > >>
t