IE driller som altid.

Tags:    html css

<< < 12 > >>
hej derude...

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside til vores lokale FDF kreds.
i kan se designet her --> FDF SÆRSLEV

jeg har lavet top menuen med < ul > og < li > tags.
der er så en border i højre side som er hvid. problemet er så at der er et mellem rum mellem den hvide border og til der hvor baggrunds farven starter på det næste link når man hover.
sådan som det er nu når i ser linket.

Dette problem fik jeg løst ved at skrive float:left i < li > taget. dette fungere smut i Firefox. men når man ser det i IE så bliver linkende små og fylder ikke hele topbaren som de skal.

Det gør de dog hvis man tilføjer værdierne:
Fold kodeboks ind/udKode 

til < li > taget... men så hopper menuen tilgengæld ned under topbaren hvor menuen skal være... er der nogen der har en løsning på mit problem så vil jeg være meget taknemmelig.

Her kommer lige min css fil:
Fold kodeboks ind/udKode 

ps. stavefejl er gratis.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Linket virker ikke...

well, jeg kan ikke se nogen forskel fra FF til IE??

Og med hensyn til linket, Jakob, kan du kigge i hans profil, og se hans domæne under email adressen. Han har bare lige glemt et "t" ;)

Det rigtige link skal være:
http://www.notatia.dk/fdf/

FF og IE har en tendens til a definere visse tags, som fx. P og IMG, forskelligt, så hvis du hvil have et helt ens udseende, kand et være nødvendigt at redefinere disse tags.

her er et lille udklip af mine predefs:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det tager tid at finde ud af hvad forskellene helt præcis er, men hvis have det til at se helt ens ud, er der nok ingen vej uden om.

Prøv at bruge display:block og float:left.

Jeg har ikke umiddelbart et forslag til en lösning, men jeg vil rose dig for et smukt arbejde. Min eneste indvending ville väre at teksten på höjere oplösninger bliver meget bred, hvilket giver lange linier, hvilket så giver större läsebesvär. Ideelt set bör linier på websider ikke väre längere end de er på et a4ark.

Well, det virker fint for mig i IE 7.0 SP2, eneste kommentar jeg har er at det virker en smulle "uprofessionelt" at linkene i menuen har forskellige hover/highlight farver

Enig med Felix i forhold til de linkfarver.. Det ville måske passe bedre til en børnehave eller anden form for daginstitution ;)

det er de farver som de klasser har... tumlinge har den røde farve og pilte grøn osv.
når jeg tjekker på kærstens windows com. så ser det over hovedet ikke ens ud...

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2008 14:45 af Bruger #13499
Er det så ikke IE 6 din kæreste bruger?

http://www.notatia.dk/fdf/forskel.gif her kan i se det...

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2008 15:20 af Bruger #13499
<< < 12 > >>
t