Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
mail form
Tags:
html
css
Bruger #12490
@ 23.03.08 19:02
1
Indlæg senest redigeret d.
15.07.2008 14:59
af Bruger #12490
Bruger #5097
@ 23.03.08 19:16
818
Dette er jo heller ikke hele koden. Det du har postet der er selve formen ja, men du har jo en onClick event som gør at funktionen med det navn bliver brugt. Selve den kode du viser der, gør nemmelig ingenting andet end bare at vise en form. Du skal have den funktion som onClick sender til med.
Din onClick ser således ud:
onClick="document.getElementById('form').reset()"
Derfor må du have en funktion der hedder getElementById. Sørg for at skrive den i dit dokument og post den så bagefter her i tråden så vi kan se på den, hvis du stadig ikke kan se hvor.
Bruger #8223
@ 23.03.08 19:23
1.065
Nej, Shafh, sådan fungerer Javascript ikke. getElementById('form') er en funktion der finder elementet der har ID 'form'. I pseudokode ville der står document.form.reset(). Javascript arbejder i namespaces. først fidner den namespacet document, der dækker over hele dokumentet, derefter specificerer man ind til et specifikt element, og hvis man så vil specificere yderligere ind(fx en specifik CSS-option, altså style.display for eksempel) kan man gøre det. Men her har man så bare valgt at det er tilstrækkeligt med elementets navn. Det du har fat i der, er en indbygget funktion der resetter formularen, deraf navnet reset. I pseudokode står der:
Ved klik skal dokumentets element der hedder 'form' nulstilles.
Til Peter Ørsted: du kan overse den første halvdel af min besked fulstændigt, da den kun er myntet på Shafh's besked, som jvf. ovenstående tekst desværre heller ikke er så hjælpsom som den uden tvivl var tiltænkt.
For at lave formmail er man nødt til først at indse, at HTML ikke kan klare ærterne. Man skal have fat i noget scripting. I langt de fleste tilfælde er serverside scripting (PHP, ASP, ASP.NET etc.) at foretrække, da man skal til at skrive en mindre mailserver i hånden for at kunne gøre det med JavaScript. Understøtter din server PHP, for isåfald kan jeg nemt lige flikke et simpelt formmail script sammen til dig?
Bruger #12490
@ 23.03.08 19:35
1
Indlæg senest redigeret d.
14.06.2009 21:27
af Bruger #12490
Bruger #5097
@ 23.03.08 23:41
818
Okay Per, jeg har heller aldrig selv arbejdet med JavaScript. Jeg kunne bare tydeligt se at den der kode gik i gang med en funktion. Så jeg havde ret i at der mangler en funktion som der ikke blev vist. Men Per jeg mener da også at kan sende mails igennem JavaScript.
Men Peter. Det er meget underligt, for der er ingen kode som behandler hvad der bliver indtastet i formen i de koder du har skrevet. De må have fjernet funktionen da de solgte templatet.
Jeg kan anbefagle dig at lære noget php. Jeg garanterer at du kan lære at kode det på meget kort tid, og så har endda lavet det for bunden.
Bruger #8223
@ 24.03.08 00:40
1.065
Shafh, de to funktioner du ser i den linie, er indbyggede i javascript, så der er ikke så meget at vise..
Bruger #12490
@ 24.03.08 17:52
1
vil det sige at jeg skal ha lavet et java script som kan sende min mailform?
Bruger #8223
@ 24.03.08 19:10
1.065
Det bliver besværligt, ret besværligt, men det kan lade sig gøre, ja.
Men det vil være meget, meget nemmere at svare på det spørgsmål jeg stilte allerede i min første post: Understøtter din server PHP?
Bruger #12490
@ 25.03.08 10:51
1
ja min server Understøtter php i kan se mailformen her
http://www.tranpro.dk/index-4.html.
jeg vil jo helst ha at siden stadig kommer til at se ud som den er nu men kan det lad sig gøre med et php script?
Bruger #13488
@ 26.03.08 10:43
95
link fix:
http://www.tranpro.dk/index-4.html
du kom til at sætte punktum til sidst
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde