Session problemer

Tags:    php

Hej alle sammen, jeg har lidt problem med mit post system i php, når man har sendt et brev bliver man logget ud fra menuen men når man så klikker på en anden ting er man logget ind igen.

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke finde noget sted du logger ud.

Sessionen bliver automatisk slettet når du lukker for browseren.

Hvis du vil slette den ved en logud function skal du benytte unset(DIN_SESSION_SOM_INDEHOLDER_LOGIN_VÆRDIEN);

Sikke da en roddebutik.

Start med at rydde op i din kode, så finder du nok helt automatisk problemet. :)

Så meget php som muligt skal være først og HTML til sidst. Gentagelser skal fjernes. Gentagelser dækker også over kodestumper hvor det kan være en lille ting der varierer.

Simpelt eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Med ovenstående man gentage funktionaliteten et hav af gange uden at skulle gentage koden.
Fold kodeboks ind/udKode 

Note: funktioner skal kun gøre én ting. Dvs. setLive(), opdaterer kun live-værdi. Den skal ikke også hente læste meddelelser.

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2008 16:02 af Bruger #10216

en mulig men lettere mystisk forklaring er at den php opsætning du har er sat med register_globals til on. hvis den er går det galt i:
$bruger=mysql_query(.....

da det vil have den effekt at rette i
$_SESSION['bruger']

kan tilgengæld ikke forklare hvorfor den så siger du er på, ved andre sider bagefter, medmindre du checker op på noget andet.

Iøvrigt ville sådan noget som indrykninger være rart og evt. ikke at kode flere forskellige sider ind i samme fil

forklaringen er mystisk fordi det har været default mange år

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2008 20:54 af Bruger #5620
Hejsa. Jeg har haft rigtig mange problemer med session hvor det bare have vist sig at have skyldt at jeg har session_start() helt forest. Det skal den, som du nok ved. Men det er vigtigt at vide, at selv et mellemrum altså kan skabe problemer. Indrykning af den kan kun ske ved brug af tab.

Kunne det være problemet. For udmiddeltbart kunne det godt ligende en fejl i den stil

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2008 13:48 af Bruger #5097
Kan ikke finde noget sted du logger ud.

Sessionen bliver automatisk slettet når du lukker for browseren.

Hvis du vil slette den ved en logud function skal du benytte unset(DIN_SESSION_SOM_INDEHOLDER_LOGIN_VÆRDIEN);

Hm, det er ikke et login system ..
Det er jo som sagt en post system som smider en ud af login systemet..

Dette post system er en kopi fra en af mine sider - der fungere det 100% - uden at miste session..

Sessionen i det system er det samme i Timzen's bruger system.

Men jeg vil senere på aften - gennemgå hele filen og forsøge mig lidt frem.

t