Rive noget ud fra databasen

Tags:    php

hej, jeg skal have revet noget ud fra 2 felter nemlig, plads og navn

Jeg er ved at lave et booking system hvor det skal se sådan ud.
1 Steffen
osv.

hvordan skal det lige gøres, har prøvet mig lidt frem.

Som i kan se ved
$query = "SELECT DISTINCT * FROM booking ORDER BY id";
$result = mysqli_query($cxn,$query)

echo $row['plads'] . " " . $row['navn'];

Fold kodeboks ind/udKode 

ved denne kode kommer den emd fejlen
Parse error: parse error, unexpected T_ECHO in C:\\Programmer\\EasyPHP 2.0b1\\www\\index.php on line 16

På forhånd tak.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Folk er sgu da også besværlige... heh...

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er så'n man gør med det eksempel du har vist her. Der er også værktøjerne til at tilpasse det dit eget.

$_POST['plads'] fremkommer når du trykker på submit-knappen i formen. "(int)" caster $_POST['plads'] til at være en integer-værdi.

Resten burde være nemt at læse...

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2008 18:02 af Bruger #10216
Du har nogle stave fejl + du kun henter 1 linie ud, hvis du vil have flere skal det se sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke hva det er for nogle stavefejl du snakker om.. men har prøvet at plotte din kode ind.. den gider ikke rigtigt samarbejde med min.

Den kommer med fejlen:
Parse error: parse error, unexpected T_LOGICAL_OR in C:\\Programmer\\EasyPHP 2.0b1\\www\\index.php on line 18

Har prøvet at ændre linie 18 til:
$result = mysqli_query($cxn,$GET_BOOKING)
men med uden held.

Fold kodeboks ind/udKode 

@Jonas
Fornuftig kodning er: kun at bruge upper casing til konstanter. :)

...

Din fejl ligger på linie 16 eller 15 i form af et manglende semikolon! Det er så simpelt så det jo nærmest er svært. pyyh...

...

Anden fornuftig kodning indebærer er adskilde html og php så meget som muligt. Sidst men ikke mindst, så brug så meget objekt orienteret programmering som du kan.

Har omskrevet koden til at benytte begge ovenstående retningslinjer. Se eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tip: skulle du mod forventning kun få en række ud i udtrækket, så fjern DISTINCT fra sql'n.

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2008 17:53 af Bruger #10216
den viser jo ikke rigtigt pladsen og navnet :P?

Den får fejlen:

Notice: Undefined index: plads in C:\\Programmer\\EasyPHP 2.0b1\\www\\index.php on line 29

linie 29:

if($result = $db->query("SELECT * FROM booking WHERE id = ".((int)$_POST['plads']))) {

Også viser den også kun radio's, og ikke andet.

t