hvilke programmer bruge i til at lave spil i og hvilket sprog

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej progammører

jeg vil gerne til at lave spil men ved ikke helt hvilket program, jeg skal programmere i og hvilket sprog nogen der kan hjælpe mig?

Mvh Mathias

15 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
syntes programet er lidt svært pga. der ikke rigtigt er noget hjælp, og så syntes jeg det er meget svært at finde rundt i

Nogen der ved hvilke programmer de store selvskaber bruger?

De store selskaber bruger enten deres eget software eller licensere, i denne genre er der bl.a.
Unreal engine
Unity (der i øvrigt er dansk udviklet)
Virtools
id Tech 5
m.fl.

The games factory er ikke så svær at finde rundt i når først man finder ideen i det:
der er 3 hoved editors:
storyboard editoren giver dig et overblik over dine levels, og det er næsten alt den gør for en begynder.
level editoren kan du grafisk designe dine levels, configurere styring af objekter mm.
i event editoren opbygger man logikken (programmeringen) for en level. Det er ikke for sjov at det hedder en event editor, alt udtrykkes nemlig som begivenheder, f.eks. kollision mellem fjende og kugle. hvad der skal ske når en begivenhed indtræffer bestemmer du ved at bede dine objekter om at ændre tilstand (f.eks. skift animation til døende for fjende objektet)

Jeg nævnte også alternativet game maker
troldspejlets tutorials, samt link til download er her:
http://www.dr.dk/troldspejlet/index.php?ID=23,314

det kan måske hjælpe lidt.

//Troels

game maker har jeg, jeg leder bare efter et godt program med lidt mere programmering
og mange tak igen.

har ikke sat mig så meget ind i det, men det minder vist lidt mere om script end programering, da man tilføjer et script til sin objekter i drag and drop editoren.

Scripting er også programmering

<< < 12 > >>
t