Placering af popup billede med X og Y

Tags:    diverse

Hej.

Jeg sidder og er ved at lave noget så når man holder musen over et lille billede så bliver et stort billede vist ovenfor det lille bilede.

Men her tænker jeg så på istedet for at lave en position for hvert af billeder så kunne man vel tage billedets x og y kordinater og plusse noget til så det store billeder bliver vist ovenover

Det har jeg skam også fået lavet, men nu er problemet bare jeg skal sidde og ændre navnene på hvert af billederne og det er irriterende da det gerne skal være dynamisk.

http://peecee.dk/uploads/032008/Unavngivet28.JPG

Sådan ser det ud nu

Koden for det store billedes placering:
For x: daniel_agger_stor.x = daniel_agger_lille.x - 36
For y: daniel_agger_stor.y = daniel_agger_stor.y - 200

Det fungere skam fint nok, men er ikke særligt optimalt da jeg skal ændre billedernes navne hver gang jeg skal have et nyt billede

Det ville være rart hvis jeg bare kunne sætte et billede ind og så kopiere min handling uden at skulle ændre navnene i koden.

Det bliver lavet i mediator 7 pro (Ja I know det er ikke rigtig programmering, men må ikke bruge andet i skolen :P)

På forhånd tak :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, kender ikke lige mediator menu du kan prøve med det her stykke javascript og css:

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Javascript:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tror det brude gøre det

Kan du programmere noget simpelt i det?
F.eks. tillægge hvert billede en funktion der hedder:
bigPicturePosition = (this.x-bigPicture.width/2, this.y+this.height)
show big picture at bigPicturePosition.

Btw. Hvorfor Liverpool når der er Manchester United?:)

Nu er det ikke hjemmeside, men et program til at lave .exe filer i.

Placering af billederne er ikke noget problem. Problemet er jeg skal ændre billede koderne for hvert billede jeg sætter ind.

Okay, så kan jeg ikke hjælpe dig... har du prøvet google?

Er det programmeringsprog man bruger i programmet udviklet specielt til det program?

Det triste er der ikke engang kan lave funktioner i det

Du kan lave såkaldte "Begivenheder" med hvis musen er over og sådan og så nogle simple variabler

Må nok bare indse jeg skal gøre det manuelt <.<

Hehe jeg ville også have valgt man u meen min kammerat fik mig overtalt til liverpool

t