Her er et par ideer til programmer:
* en Screensaver der laver et billede af baggrunden og får en bold eller lignende til at hoppe rundt derop.
* et program i hvilket man kan gemme sine små kodestumper i, det vil sige at man skal have mulighed for at gemme dem i en database, loade dem igen og søge blandt dem.
* et program der 'sniffer' pakker på et netværk og ud fra headeren i disse pakker logger i en database hvilken type trafik der bevæger sig over netværket.
* et program der kan bruges til grafisk at designe en relationel database og efterfølgende oprette denne i en relationel database ud fra det skema man har defineret rent grafisk.
* et Content Management System (CMS) der skal bruges til at holde styr på de hjemmesider man har på sin server, dvs. oprette nye, slette gamle, arkivere og så videre.
Det var bare lige et par hurtige skud fra min side på små opgaver man kunne beskæftige sig med
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
-----------------------------------------------------------------------
Tak for dit svar Brian.
Men der er desværre ikke nogle af dem der tænder på lystavlen over hammer god ide.
Men jeg syns det var et fantastisk svar. Det skal du have ros for. Dog er jeg bange for at det nok ikke er dig der får den sølle ene up.
Men vis du har lyst har jeg stadig et par spr. til vordan du ville lave programmerne:
pro 1) vil du lave en animeret figur(bolden) der skal hoppe rundt på skærmen. Lyder svært. Og ting skal da være på en form?
Ja kort sagt hvordan vil du lave den? Det går ikke helt ind over hvad jeg ønskede. Det lyder meget svært.
pro 2) Kommentar: Det er jo bare en database. Det er der tilsværre ikke noget nyt i.
pro 3) Jeg har aldrig fundet ud af hvordan du får dine programmer til at sammen arbejde med nettet.
Lyder godt (vis det altså er let nok). Hvilkene kompo vil du bruge. Og ved du hvor på nettet der er en artikel om delpi og nettet? Ideen er god nok. Vis du kan få mig til at lave denne er den ene up din.
pro 4) Vis jeg forstår hvad du skriver er det et grafisk program, hvor du kan tegne, inætte tækst og billeder. Ideen er endu en gang fin. Men jeg ved ikke helt hvordan. Og det er også svært ved jeg. Alt Alt for svært. Så god er jeg heller ikke. man skal vel bruge en paint kompo?
pro 5) Jeg laver intet med hjemmesider, og ved ikke hvad det er.
Jeg vil derfor ikke rodemig ind i noget som ikke vil være noget jeg selv kan små bruge. Eller syns er smart.
Denne idee er total dårlig efter min smag...