Forrige | Næste - funktion! Hjælp!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Godaften derude, udviklerer!

Jeg har lavet dette lille nedenstående søgescript i php, som søger i en mysql database.
Jeg er pænt ny i det her, og arbejder desværre stadig meget i blinde, og er kommet til 2 problemer som jeg håbede at kunne få hjælp til.

1. Søgefunktionen søger i tabellen "land" og i feltet "sogeord". I dette felt har jeg fx angivet søgeordet "værksted", men hvis man søger på "værk", eller "sted", så dukker resultatet af "værksted" osse op, og dette er ikke meningen. Kun hele og nøjagtige ord skal være søgbare.

2. Jeg skal have lavet en forrige-næste-funktion, som viser 6 resultater af gangen, og derefter skal man kunne trykke 'næste' for at få vist de 6 næste resultater, og 'forrige', ja guess yourself ;)
Jeg ved bare ikke hvordan det skal flettes ind i netop den måde mit script er kodet på, da jeg fandt ud af at et sådan søgescript kan sættes op på de første rigtige mange måder!

Og her kommer så mit nuværende script:

<?
if ($_POST['form'] =="ok") {
$sog = $_POST['sog'];

//Opretter forbindelse her...
mysql_connect("localhost","min-bruger", "*******");
mysql_select_db("min-database");

//Selve søgefunktionen..
$query = mysql_query("SELECT * FROM land WHERE sogeord LIKE '%$sog%' LIMIT 0, 30 ");
($ops = mysql_num_rows($query)); {
echo"<font face=verdana size=1>Du har søgt efter: <b>$sog</b><br>Der blev fundet<b> $ops </b>resultat(er).<br><br></font>";

//Viser resultater fra database...
}
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
if (!$id){
}
{
echo $row['Navn'] . "<br>";
echo $row['Kontakt'] . "<br>";
echo $row['Info'] . "<br>";
}
}
}
?>

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, selvfølgelig ja.. det er jo klart... ehm prosit?! :P hehe..
Det gav ikk vildt meget mening for mig det der, det må jeg indrømme... :/

Så er det prøvet, men uden virkning desværre!
Den vil slet ikk vise siden, og skriver bare fejlen:
Der er sket en intern HTTP-fejl 500.

hvordan ser din kode ud nu? Og husk for himlens skyld at wrappe det i [ code ] [/ code ] denne gang (uden mellemrummene)

Ja ja okay.. vidste ikk det var en dødssynd at glemme herinde ;)

Min kode ser nu således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kom jeg lidt videre herfra, med en anden variation end postet her i tråden! Men mange tak for hjælpen alligevel!
- så for at få sine point tilbage, skal man så bare svare sig selv? - lad os se..

<< < 12 > >>
t