Brugere

Tags:    delphi

Hej.
Jeg har brug for nogle koder til et program som bare skulle holde styr på dem der bruger computeren.

Det er sådan at programmet skal fylde hele skærmen, og at borderstyle er på none, og jeg vil gøre sådan at det ikke kan lukkes med et par koder jeg har fundet her på udvikleren.

På formen skal man kunne skrive brugernavn og kodeord. Vis man ikke har Bruger og kodenavn, så skal man trykke på en knap og så kan man der vælge et kodeord og brugernavn.


Selve brugerens navn og kode gemmes i regedit (Står om i en artikel her på udvikleren). Så når man nu har fået lavet en bruger skal man kunne logge sig ind, og programmet går bare ned i hjørnet så det ikke kan ses, men kører.
Nu er det mugligt for mig som skal have en master kode, at kunne læse hvor lang tid brugerene har været, hvornår og en masse andet.


Men nu kommer spr:

Da jeg syns der skal være muglighed for at have uovervindelige mange brugere, vil jeg have en kode som gør at vis der er en ting i regedit som hedder eks. edit1 så skal den bare opratte en edit2.
Udover det skal den også have forbindelse med en masse andre infokilder i regedit så at det når jeg læser det kommer alt om brugeren på en linie og så et mellemrum før der står noget om den næste bruger.

Og hvordan sletter man ting i regedit i koder?


Disse spr. er meget svære og sikkert umulige at forstå for vis du ikke kan svare på begge så svar på en af dem. Eller giv nogle ideer til hvordan jeg laver sådan et program (et login program).
Dog skal ideerne være sikre så normale brugere ikke kan hacke sig forbig programmet.

Jeg kan heller ikke fjerne det fra ctr-alt-delet.




Jeg ved godt jeg ikke giver nogle up.
Men vis du ikke vil skrive noget for ingen ting, så må du lade vær.

Du har jo æren...




Hvis du skal bruge uendelig mange brugere i dit system så lad vær med at bruge registrerings databasen, den har en begrænset størrelse, brug hellere en database, her kan du sagtens benytte en Access database. Et problem du sikkert vil løbe ind i er at du i en almindelig form ikke kan makismere den ud over din start bar i bunden af billedet, det vil sige at den altid er der. Løsningen til dette kan være en blanding af flere ting. Lav det som en screensaver (omdøb til .exe til .scr) men det er et MEGA HACK. Ellers skal du overtage hele din monitor med eksempelvis OpenGL eller DirectX... det bliver også noget bøvl... Håber du har fået et par ideer af dette :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hvis du skal bruge uendelig mange brugere i dit system så lad vær med at bruge registrerings databasen, den har en begrænset størrelse, brug hellere en database, her kan du sagtens benytte en Access database. Et problem du sikkert vil løbe ind i er at du i en almindelig form ikke kan makismere den ud over din start bar i bunden af billedet, det vil sige at den altid er der. Løsningen til dette kan være en blanding af flere ting. Lav det som en screensaver (omdøb til .exe til .scr) men det er et MEGA HACK. Ellers skal du overtage hele din monitor med eksempelvis OpenGL eller DirectX... det bliver også noget bøvl... Håber du har fået et par ideer af dette :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

-------------------------------------------------------------------

Fantastisk svar. Se det er sådan noget jeg vil have af svar.
Tak for det, men jeg har et par spr. til det:

Altså vil du gemme det i acess (Microsoft acess som føre med office pakken)?

Det lyder fint, og det har jeg. Men hvordan vil du have at mit program kan gemme i en acess database og så kan alle bare slette filen? Altså er det da ikke en måde der gør programmet sikkert?

Og du vil have mig til i stædet for at lave en .exe fil så lave en .scr:

Okay men hvorfor. og skal jeg omdøbe det i delphi(vis man kan)
eller når det er lavet.








Det lyde meget svært at dette er der ikke en lættere måde. Ellers må vi gøre det lidt ænklere.

Men med at der er en masse problemmer med bundkortet i den grund, er så ikke så god. Og at jeg skal ændre i DirectX eller OpegGL er måske ikke lige det jeg har lyst til.





Men tak for det fantastiske svar. Det var et godt svar, og især når jeg ikke har udlovet nogle up for det.

Er det svært at forstå mit spr. øverst?



det er da noget være vrøvl at man ikke kan lave formen oven på startbaren man skal bare skrive

<pre>
borderstyle := BsNone;
windowstate := wsMinimized
</pre>

men det med bruger filen / regedit / access db vil jeg råde til til at lave en server der holdte styr på brugerne, du kunne enten selv lavet sådan et program eller sætte en form for database op og connecte til din og hente brugerne og passwordne fra den, det ville jeg mene var det sikkert, da alle kan læse i regedit.


- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



det er da noget være vrøvl at man ikke kan lave formen oven på startbaren man skal bare skrive

<pre>
borderstyle := BsNone;
windowstate := wsMinimized
</pre>

men det med bruger filen / regedit / access db vil jeg råde til til at lave en server der holdte styr på brugerne, du kunne enten selv lavet sådan et program eller sætte en form for database op og connecte til din og hente brugerne og passwordne fra den, det ville jeg mene var det sikkert, da alle kan læse i regedit.


- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



Syns alt det jeg for at vide lyder godt. Men er det ikke svært.
Og jo regedit er ikke særligt sikkert mod folk der ved en masse om pc'en (eks. mig selv... LOL). Min mor ville aldrig finde ud af det. Og det ville over 80 % af Den danske befolkning ikke kunne.

Jeg fandt ud af at acess er et komoment fane i paletten.
Men alt det i snakker om ved jeg intet om. Jeg er kun en noob (af den værste slags). Okay så er jeg heller ikke værer. Men jeg er ikke PROFFECONEL.



det er da noget være vrøvl at man ikke kan lave formen oven på startbaren man skal bare skrive

<pre>
borderstyle := BsNone;
windowstate := wsMinimized
</pre>

men det med bruger filen / regedit / access db vil jeg råde til til at lave en server der holdte styr på brugerne, du kunne enten selv lavet sådan et program eller sætte en form for database op og connecte til din og hente brugerne og passwordne fra den, det ville jeg mene var det sikkert, da alle kan læse i regedit.


- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET


Syns alt det jeg for at vide lyder godt. Men er det ikke svært.
Og jo regedit er ikke særligt sikkert mod folk der ved en masse om pc'en (eks. mig selv... LOL). Min mor ville aldrig finde ud af det. Og det ville over 80 % af Den danske befolkning ikke kunne.

Jeg fandt ud af at acess er et komoment fane i paletten.
Men alt det i snakker om ved jeg intet om. Jeg er kun en noob (af den værste slags). Okay så er jeg heller ikke værer. Men jeg er ikke PROFFECONEL.


Har du mulighed for at sætter en server op der holder styr på brugerne ? hvis du har kan jeg godt prøve at hjælpe med lidt kode men skriv lige hvis du er interseret

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



det er da noget være vrøvl at man ikke kan lave formen oven på startbaren man skal bare skrive

<pre>
borderstyle := BsNone;
windowstate := wsMinimized
</pre>

men det med bruger filen / regedit / access db vil jeg råde til til at lave en server der holdte styr på brugerne, du kunne enten selv lavet sådan et program eller sætte en form for database op og connecte til din og hente brugerne og passwordne fra den, det ville jeg mene var det sikkert, da alle kan læse i regedit.


- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET


Syns alt det jeg for at vide lyder godt. Men er det ikke svært.
Og jo regedit er ikke særligt sikkert mod folk der ved en masse om pc'en (eks. mig selv... LOL). Min mor ville aldrig finde ud af det. Og det ville over 80 % af Den danske befolkning ikke kunne.

Jeg fandt ud af at acess er et komoment fane i paletten.
Men alt det i snakker om ved jeg intet om. Jeg er kun en noob (af den værste slags). Okay så er jeg heller ikke værer. Men jeg er ikke PROFFECONEL.

Har du mulighed for at sætter en server op der holder styr på brugerne ? hvis du har kan jeg godt prøve at hjælpe med lidt kode men skriv lige hvis du er interseret

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET


Jeg tror jeg dropper min idee da den er alt for svær



t