Hjælp til skrifttype i php formmail

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej jeg har et problem med at ændre skrifttypen i den mail der bliver sendt til brugeren. det er følgende der skal laves til calibri med en størrelse på 9.

{* order notification for customer *}

{$smarty.const.EMAIL_HELLO} {$order_custname}

{$smarty.const.EMAIL_THANK_YOU_FOR_SHOPPING_AT} {section name=i loop=$order_content}{if $order_content[4] ne ""}{$order_content[4]}. {$smarty.const.EMAIL_ORDERCONFIRM}
{/if}{$order_content[1]} {/section}

{$smarty.const.EMAIL_CONFIRM}

{$smarty.const.EMAIL_TEXT1} {$order_www}

{$smarty.const.EMAIL_TEXT2} {$order_email}

{$smarty.const.EMAIL_ADWORDS}
{$smarty.const.EMAIL_TEXT3}

{$order_adwords}

{$smarty.const.EMAIL_TEXT4} {$smarty.const.CONF_GENERAL_EMAIL}

{$smarty.const.EMAIL_FIRM}
{$smarty.const.EMAIL_TEXT5}

{$order_firmname}
{$order_teaser}

{$order_www}

{$smarty.const.EMAIL_TEXT6} {$smarty.const.CONF_GENERAL_EMAIL}

{$smarty.const.EMAIL_INVOICE}
{$smarty.const.EMAIL_TEXT7} {section name=i loop=$order_content}{$order_content[1]}{/section} {$smarty.const.EMAIL_TEXT8} {$order_total}{$smarty.const.EMAIL_TEXT9}

<b>{$smarty.const.EMAIL_QUEST}</b>
{$smarty.const.EMAIL_TEXT10} {$smarty.const.CONF_GENERAL_EMAIL}

{$smarty.const.EMAIL_SINCERELY}
{$smarty.const.CONF_SHOP_NAME}
{$order_saleman}
{$smarty.const.CONF_SHOP_URL}

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kunne vel bare gemme
<style> * { font: 9pt "Calibri", Arial; } </style>
i en variable og så skrive
{$variablenavnet}
der hvor gnu ville have det, nu kender jeg ikke dit template system men der er sikkert et eller andet tag der gør at alt inde i det bliver taget som det står i stedet for at analyserer det.

Så fjern de der literals og se hvad den så siger.

Set ud fra din template burde være muligt at have alm. html i den.

Ellers må du nok bruge nørdens idé...

$smarty_mail->assign("my_style_override", '<style> * { font: 9pt "Calibri", Arial; } </style>');

Ovenstående sættes sammen med resten af "$smart_mail->"-linjerne. I tpl-filen skriver du:

{$my_style_override}

Smid nedestående kode ind i toppen lige efter: "{* order notification for customer *}".

Fold kodeboks ind/udKode 

Smid nedestående kode ind i toppen lige efter: "{* order notification for customer *}".

Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm.. det virker stadig ikke. Men det skal også siges at den kode jeg har posted ligger i et *.tpl.html fil så når jeg bruger din kode skriver den bare teksten i den mail man får tilsendt.
Kan du udfra det jeg har postetse hvor jeg evt. skal rette for at skrifttype og størrelse rettet.

Nej. For enhver logisk implementering af templates skal give mulighed for at ændre udseendet fuldstændig. Så du må checke om indholdet til din mail bliver genereret et andet sted.

Ellers må du prøve at smide et div-tag rundt om.
Fold kodeboks ind/udKode 

Ja okay, havde håbet der var en genvej:-) Jeg kunne forestille mig at følgende php fil generere indeholdet

Fold kodeboks ind/udKode 

du kunne vel bare gemme
i en variable og så skrive
{$variablenavnet}
der hvor gnu ville have det, nu kender jeg ikke dit template system men der er sikkert et eller andet tag der gør at alt inde i det bliver taget som det står i stedet for at analyserer det.

Det kan da prøves, kan du forklare hvordan helt præcist hvordan det skal gøres, Har rodet mig ud i et "sikkert" lidt for stort projekt :-)

Oh måske er det fordi cachen stadig findes.

Prøv mit første forslag og så find den mappe der hedder "cache". Der ligger en masse filer med et ulæseligt filnavn. Slet alle disse filer og så skulle den være der.

Indlæg senest redigeret d. 17.03.2008 11:44 af Bruger #10216

Prøv mit første forslag og så find den mappe der hedder "cache". Der ligger en masse filer med et ulæseligt filnavn. Slet alle disse filer og så skulle den være der.

Det tror jeg nu ikke.. Den aædre jo fint i det. Problemet er at den mail man får tilsendt ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

og så en masse tekst som bliver hentet korrekt som altid.

Er det til at forstå?

Det tror jeg nu ikke.. Den aædre jo fint i det. Problemet er at den mail man får tilsendt ser således ud:

code]
{literal}
{/literal}
[/code][/quote

og så en masse tekst som bliver hentet korrekt som altid.

Er det til at forstå?

<< < 12 > >>
t