Så er det et spørgsmål om træning. Det kan godt være at tables er "nemmest" (for nogle) i starten, men når man skal til at redigere i designet, er det nemmere i CSS. Prøv at forestille dig følgende situation:
Du har en hjemmeside der er lavet i fast bredde. Kunden vil have det i procentvis størrelse i stedet for. Det kan betyde i tables at man skal ind og ændre mange tables for at få det til at passe. Men med CSS skal du bare ind og ændre nogle få values fra px til %.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig.. Hvordan skulle det være nemmere med CSS? Det er jo også bare at ændre fra px til % i tables.
Og forestil dig nu at du har brugt sammenlagt en time mere på css-delen. Nu tjener du 27 sekunder igen, og så har du kun brugt 59:33 mere!
En anden ting jeg oplevede på arbejdet et par dage siden: Jeg skal have noget der ligner dette:
------------------------------
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
------------------------------
Den til højre og den til venstre variere i højde. Jeg ved ikke lige hvordan jeg får dem til at være samme højde i css, så i stedet for at bruge 10-15 minutter på at søge, så spare jeg ham før en fjerdedel af min timeløn og giver ham samme resultat!
Og IMHO er der altså ikke stor forskel på:
<table width="800px">
<tr>
<td width="20%">
Del 1
</td>
<td width="80%">
Del 2
</td>
</tr>
</table>
og så denne her:
<div width="800px">
<div style="et eller andet fancy;float: left;width: 20%;">
Del 1
</div>
<div style="et eller andet fancy;float: left;width: 80%;">
Del 2
</div>
</div>
Hvordan er den øverste mere besværlig at læse?!? Hvilke fordele får man ved den nederste!?