Budget

Tags:    diverse

Jeg er frivillig i frivilligcenter i min fritid. Vi har ca. 10 computer som alle er på Internettet, centeret drives af en forening, som for tilskud af kommunen ca. 1 000 000 kr :lol:
Frivilligcenteret bruges af ca. 500 mennesker om ugen.
Hvad skal der efter jeres mening være afsat af penge på budget, til indkøb af computerdele og programmer :roll: Hvad er rimeligt :O

ved ikke hvad i laver på sådan et center, men i kunne vel sætte budgettet for programmer til 0kr. og bruge gratis programmer:

Linux som os
Gimp som billed behandlingsprogram
OpenOffice som office pakke

hvis i laver noget mere er der
blender: 3d modelering
notepad++: kode editor
eclipse:java kodeeditor med compiler

jeg kunne sikkert blive ved.

og til computer dele, må i vel vide hvad det koster da i allerede har 10maskiner. Ideelt set burde det jo ikke kostet noget da computer dele jo ikke bare går i stykker, mine gør ihhertfald ikke

En computer der bruges så intensivt koster ca. 10.000,-
Den holder ca. 3 år.
Resten er ren matematik.

Lad VÆR med at bruge et Linux OS!
Det kan sagtens være at det er lige så let som Windows, men det er anderledes, og vil altid være det (heldigvis)!

Køb en Windowspakke, Jeg regner med at de fleste der kommer et sådant sted er vant til Windows!

Jeg er enig i at Linux nok ikke er det rette valg her.

Når I kikker på software og licenser skal i lige tænke på det ikke er sikkert at I må bruge almindelige hjemme licenser, I kan risikere at dem I skal bruge er en del dyrere.

Hvis det kun bruges til Internet/mail/office, så kan man sagtens spare penge og bruge Linux IMHO.

Med hensyn til Linux, det kommer meget an på hvem brugerne er og hvad de skal bruge PC'erne til

Er det kun at browse er der nok ikke den store forskel, men er brugeren bare almindelige brugere, der skal bruge den til diverse tror jeg at der vil opstå problemer.

t