php hjemmeside opstilling

Tags:    php

hej, jeg er igang med at få lavet en hjemmeside, og jeg ville gerne hører hvordan man bedst muligt for stillet sin side op?.
hvordan det hele hænger sammen med menu bar og login, hvis jeg vil have det vidst hele tiden.. håber i forstår hvad jeg mener :)

(hvorvidt jeg skal bruge css, eller tables)

-schumacher

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Niclas,

Du skal bruge CSS.

Med venlig hilsen
Ieet

Og til menu bruger du include, så den kan vises på alle sider.
Tabeller skal man helst undgå, det er bedre at bruge div bokse og css

Med den mængde php kendskab du proklamere at du besidder burde du også have en del viden om html. Divisions eller div-tags er et blok-element og kan styles derefter.

Læs du lidt om CSS og table-less design. Eks. CSS Zengarden og w3schools.com

og når alt det er sagt skal du huske at holde HTML og PHP adskilt så vidt det er muligt. Lad PHP gøre sit, med beregninger og alt muligt andet, i første del af scriptet og til sidst udskrive det. Eks. http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/24074/ (3. indlæg)

Du skal bare huske at din php kode skal omgives af <? og ?>
så vil det virke

okay... hmm, kan jeg få fat en hel fil til blive i en div?

eller hvordan skal man bruge div i forholden til en helhed.?

Med den mængde php kendskab du proklamere at du besidder burde du også have en del viden om html. Divisions eller div-tags er et blok-element og kan styles derefter.

Læs du lidt om CSS og table-less design. Eks. CSS Zengarden og w3schools.com

og når alt det er sagt skal du huske at holde HTML og PHP adskilt så vidt det er muligt. Lad PHP gøre sit, med beregninger og alt muligt andet, i første del af scriptet og til sidst udskrive det. Eks. http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/24074/ (3. indlæg)

Ja jeg har læst html, og css.. og har en viden om det. men det er mere hvordan man får det i praktis sammen med php..

t