Menneske figur i PS CS2

Tags:    grafik webdesign

Hej

Min lillebor og jeg er igang med at lave et fodboldspil. Det gælder om at man er en mand, hvor man kan træne, og jo flere timer man er på, jo bedre hold kommer man på. Mit job er så bare lave alt det PHP arbejde der er i det, men jeg skal også hjælpe ham lidt. Så her kommer spørgsmålet. Hvordan skal jeg lave grundfiguren? Jeg har en del forstand på PhotoShop. Håber der er nogle der ude der kan hjælpe

Tak på forhånd
Raffer

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad proportioner er? Mener du hvad ordet betyder?

Iflg. dictinary.com:
pro·por·tion /pr?'p?r??n, -'po?r-/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[pruh-pawr-shuhn, -pohr-] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation
–noun
1. comparative relation between things or magnitudes as to size, quantity, number, etc.; ratio.
2. proper relation between things or parts: to have tastes way out of proportion to one's financial means.
3. relative size or extent.
4. proportions, dimensions or size: a rock of gigantic proportions.
5. a portion or part in its relation to the whole: A large proportion of the debt remains.
6. symmetry, harmony, or balance: an architect with a sense of proportion.
7. the significance of a thing or event that an objective view reveals: You must try to see these mishaps in proportion.
8. Mathematics. a relation of four quantities such that the first divided by the second is equal to the third divided by the fourth; the equality of ratios. Compare rule of three.
9. Archaic. analogy; comparison.
–verb (used with object)
10. to adjust in proper proportion or relation, as to size, quantity, etc.
11. to balance or harmonize the proportions of.

Hvis du tænker i pixelart, synes jeg at denne tutorial fra Derek Yu virker rigtig god. eBoy er en side som man kan få rigtig meget inspiration fra.
Eller også skal du have fat i PixelJoint's tutorials side, dér er bare nogle at få kigget igennem!
PixelFreak har også en virkelig spændende tutorial som forklarer grundtankerne bag isometrisk pixelart på en let forståelig måde og viser nogel af de fælder man skal passe på med at falde i.

Altså skal det være noget 3d eller skal det kun være 2d?

For hvis det skal være 3d så er svaret nok ikke Photoshop

Men hvis det er 2d hvor man ser hans figur forfra så kan du jo se lidt her:
http://gas13.ru/v3/tutorials/

og ellers er google altid god

http://www.google.com/search?q=photoshop%20human%20tutorial&ie=ISO8859-1

Jo det er 2d. Jeg leder efter en tutorial der hjælper med at lave hele kroppen, og ikke bare nogle dele..

Det kommer også meget an på hvilken stil du har i tankerne?

Er det som i tændstikmand, pixelmand, sketch-mand ??

Nu skriver du at du har en del forstand påPhotoshop, så måske er det bare proportionerne du har problemer med? Hvis dét er tilfældet ville jeg ikke gå efter en photoshop tutorial, men smutte på biblioteket og låne en bog om den menneskelige kropsproportioner (afhængigt af dit ambitionsniveau, selvfølgeligt ;))
Eller man kunne finde noget på nettet, det kunne være noget i stil med dette, dette eller dette.

Indlæg senest redigeret d. 17.03.2008 21:46 af Bruger #2126
Jeg tænker på en pixelmand, for synes det er det pæneste. Men hvad er proportioner..?

Tror ikke at det bliver så pænt i photoshop hvis du skal lave en pixelmand.
Tror at du skal over og lave det i noget 3d som f.eks blender, blender er et gratis 3d program som kan hentes på www.blender.org .
Jeg er også ved at lære det og jeg lære det på www.hamsterking.com det er en side hvor du kan lære at lave i blender (den er faktisk dansk og står på dansk ).

Kender den godt

t