Hej igen,
Jeg prøver lige på at svare på tingne her...
Udviklingsværktøjer og udviklingsmiljø; Ja, om du vil bruge DirectX eller OpenGL og om du vil benytte Code:
locks eller Visual Studio... der er sikkert alternativer, men det er personligt foretrukkende.
OpenGL:
Nej, OpenGL er ikke sværere end DirectX at benytte. Det er virkelig en smags sag...
Engine:
Når du nu har valgt at benytte en 3. parts engine er spørgsmålet hvor meget du vil programmere
Hvad er det som du ønsker at lave i spillet? Den tidligre anbefalede "render engine"
http://www.ogre3d.ord hjælper dig "kun" med at få grafikken og animationerne ind i programmet uden kendskab til DirectX og OpenGL, og du skal dermed i praksis selv lave en engine selv
Jeg vil gerne anbefale en anden engine, hvis du prøver på at fortæle hvilke dele af spillet det er, som du kunne tænke dig at lave.
Classes & Objects:
C++ (og C#) er objektorienteret. Hvis du ikke designer dit program, spil, engine eller dele af disse efter objektorienterede principper med klasser og objekter kommer du helt sikkert ikke langt.
Low/High Poly (afhængigt af hardwaren PC antaget):
Low Poly ca. 1-5k Trekanter.
Medium Poly ca. 10-20.000 Trekanter
High Poly ca 50.000+ Trekanter
Til sammenligning kan du vurdere at der ca. er 200.000 trekanter i byscener i world of warcraft, i det der ses på skærmen og ikke cuttes af kamera, afstand, bagved camera, bagved andet ect.
Hurtig Rigging:
Lav model. Smid Skeleton i, fra biped skeleton default, indstil at hver knude/vertex kun skal påvirkes af 2 bones (please, så kan modellen animeres på grafikkortet af pros også på gamle systemer). Mig ikke animator, kan kund det grundlæggende og benytter selv hovedsageligt XSI med lidt 3dSMax "import/export" for lidt lettere features derigennem.
Tutorials:
Laver ikke til ham specifikt. Men beskriver udviklingen af min nye engine, idet at jeg koverterer og opdaterer designet af en del af min gamle. Vil gerne være istand til at gøre sådan at den kan rendere både igennem DirectX og OpenGL
Link:
En super god render engine : Ogre3D
http://www.ogre3d.orgMed venlig hilsen
Ieet
Ps. Mine tutorials slak nok komme, men online dyr til frumprofiler og jobbet kommer først