IIS --- HJÆLP

Tags:    diverse

Hejsa.. jeg er ny her på udvikleren, og kan se at det er en meget god hjemmeside.. Jeg har rodet lidt med hjemmesider på det sidste, og har nu fået en ny bærbar.. Problemet er at jeg ikke kan åbne mine sider i IIS.. jeg har lagt siderne ind i wwwroot, og den finder dem også når jeg ånber dem i browseren, problemet er bare at den kun finder dem, og ikke kan åbne dem.. Jeg får denne besked: "Vil du gemme denne fil eller finde et program online til at åbne det med.. Hjælp venligst...

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Glenn,

Mit skud er, at du programmerer PHP - dertil skal du installere PHP inden at siderne kan åbnes, ellers kan IIS ikke fortolke PHP.

Det samme gør sig gældende for .NET applikationer såsom .aspx. Prøv at oprette en .html eller .htm eller .asp fil og se om denne kan åbnes.

Med venlig hilsen
Ieet

Tak Ieet, men det er desværre .asp jeg skriver i, det er derfor jeg synes det er mærkeligt.. Måske der er nogle ændringer i IIS på vista, jeg ved det sgu ikke...

Hej Glenn,

Ok, hvad siger IIS når du forbinder til localhost og prøver at hente en .html fil ?

Med venlig hilsen
Ieet

På en xp skulle det virke ud af boksen.. På 2003, skal du lige under "web service extensions" aktivere Active Server Pages.

Under "home directory" skal du lige sætte den til "scripts only", sæt evt default.asp under documents.

Samtidigt under "configuration" på "home directory", skal du lige sikre der er en mapping fra .asp til C:\\WINDOWS\\system32\\inetsrv\\asp.dll

/J

Det skal altså lige tilføjes at jeg er absolut begynder, og jeg kender ikke nogle af de udtryk i kommer med:S sorry, men hvis i lige ville skære det lidt mere ud i pap.. tak for de fine svar..

Hej Glenn,

Ok, hvad siger IIS når du forbinder til localhost og prøver at hente en .html fil ?

Med venlig hilsen
Ieet

Den kan godt hente en html fil fra localhost....

Hej Glenn,

Du kan se her hvordan du løser ASP classic...

http://blogs.iis.net/bills/archive/2007/05/21/tips-for-classic-asp-developers-on-iis7.aspx

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Glenn,

Du kan se her hvordan du løser ASP classic...

http://blogs.iis.net/bills/archive/2007/05/21/tips-for-classic-asp-developers-on-iis7.aspx

Med venlig hilsen
Ieet

Tak for det, nu fandt jeg ud af det... Så er der bare et enkelt problem mere.. Jeg skriver min kode i Notepad++, hvilket ikke har givet problemer indtil nu, men når jeg prøver at gemme fra notepad i wwwroot, får jeg denne meddelelse: Du har ikke tilladelse til at gemme i denne mappe... nogen ide?

t