Flash sideskift

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg har en flashside, hvor hver kategori har sin egen side. Når jeg så trykker på et punkt i menuen, så går den til den frame hvor indholdet til det punkt ligger. Det jeg gerne vil have, er at den går til min "loade" scene først. Det er en scene jeg har lavet hvor der sker en lille animation. Så jeg vil gerne have, at når man klikker på punktet i menuen, skal den først gå til første frame i scenen med animationen, og så bagefter gå til den frame hvor indeholdet til menupunktet ligger.

Jeg er ret ny i ActionScript så selv om dette nok er ret basalt kan jeg altså ikke selv finde ud af det :D Endnu!

Få forhånd tak for hjælpen.
Oliver

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det skulle den da meget gerne gøre.

Jeg har faktisk aldrig tænkt over det. jeg lavede en test.
fx frame 1:

// variable array

var mitDeck:Array = new Array(1,2,3,5,4,32,5,4,65,4,2,5);
trace (mitDeck);

gotoAndStop(10);

og så på frame 10 med ny keyframe:

trace ("Frame 10!");
trace (mitDeck);

Men med tiden vil du når du lærer AS3 bedre at kende se at man koder det hele i et enkelt tilknyttet script, der hedder en as-file. (som ligesom er hele koden).

er det actionscript 2 eller 3 ?

Godt spørgsmål. Jeg bruger Flash 8 pro. Men jeg ved ikke helt hvad for en ActionScriptVertion det er.

Gør det da en forskeld?

Ja der er ret stor forskel i måden man programmerer på i AS2 og AS3.

Hvis jeg var dig ville jeg få opgraderet til Flash CS3. Der er actionscript 3 i.

Skriv når du har opgraderet, du kan lige så godt starte i CS3, fordi Flash 8 er faktisk outdated.

Jeg vil gerne hjælpe dig med et AS3 script.

Fair nok.. Jeg downloader det lige fra adobes side.. Jeg fandt ellers lige en bog på min reol om emnet, men den er om AS1 og en anden om Flash 3 :D Hah mine flashbøger er vist lidt outdatede :D

så vil jeg råde dig til lige at køre denne tutorial..

så kan du måske endda lave det selv efter den?

http://flashforum.dk/tutorials/begynder-website-del-1
http://flashforum.dk/tutorials/begynder-website-del-2
http://flashforum.dk/tutorials/begynder-website-del-3

Nu har jeg set dem :D

Jeg prøver lige om jeg selv kan. Bare et spørgsmål: er et array konstant. Altså hvis jeg definere et array og putter noget data ind i det i en frame vil det array så stadig eksistere med den data i på en anden frame eller en anden scene i min falshfil?

Hm det virker ikke rigtigt for mig af en eller anden grund. Jeg gør sådan, at når man trykker på knappen forside, så kører denne koden:

var placering:Array = new Array("forside");
trace(placering[0]); // bare lige for at se om den gemmer dataen.
gotoAndPlay("overgang");

På sidste frame i animationen overgang har jeg skrevet koden:

trace(placering); // checker igen om dataen stadig er der.
gotoAndStop(placering);

Men denne gang skriver den denne fejl tilbage:

ReferenceError: Error #1065: Variable placering is not defined.
at Gra_fla::MainTimeline/Gra_fla::frame79()

Indlæg senest redigeret d. 12.03.2008 21:03 af Bruger #13254
Jeg kan ikke se den gør det hos mig, prøv at send mig en fla-file så jeg kan se det.. jeg har sat det ind på timeline der er ikke problemer her.

<< < 12 > >>
t